Cadrele didactice de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” au decis se implice în activităţi non-formale, în acest an şcolar care se arată la fel de „capricios” ca şi precedentul.
În prima săptămână de școală, mai exact luni, 13 septembrie şi vineri, 17 septembrie, profesorii de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” au participat la mai multe ateliere de educație non-formală, susținute de Mihaela-Gabriela Țăranu, inspector școlar pentru educație permanentă și activități extrașcolare şi profesorii Loredana-Mariana Botezatu, Alina Voinea-Axinte și Cristina-Maria Bălaucă. „Jocuri interactive precum <Găsește obiectul>, <Tangram> si diverse metode non – formale – <Explozia stelară>, <Photo Voice>, <Biblioteca Vie>, <Cafeneau publică>, <Teatru forum>, <Dezbaterea> au <condimentat> atmosfera începutului de an școlar”, a declarat Mihaela-Gabriela Ţăranu. Potrivit inspectorului şcolar, metodele „exersate” vor fi integrate în activitățile extrașcolare ale liceului, facilitând comunicarea dintre profesori și elevi, colaborarea și acceptarea diversității și antrenând deopotrivă, „mentori și discipoli” într-un maraton non-formal.
„Primim și alți colaboratori care doresc să se alăture demersului nostru, acceptând provocarea de a fi non-formali și împărtășim din experiențele noastre profesionale și de formare. Atelierele propuse sunt marcă înregistrată a cursului <Non-formal for inclusion> și a proiectului finanțat prin Programul Erasmus + <Educație pentru diversitate prin integrarea modelelor europene>, proiect de mobilitate în domeniul educației școlare, coordonat de doamna profesoară Loredana Ciobanu”, a mai transmis Mihaela-Gabriela Ţăranu.
UNESCO definește educaţia nonformală ca fiind constituită din „orice activităţi educaţionale organizate şi susţinute care nu corespund exact a ceea ce numim educaţie formală. Aceasta poate fi realizată în cadrul sau în afara instituţiilor de educaţie şi se adresează persoanelor de toate vârstele. Educaţia nonformală nu urmează un sistem ierarhizat şi poate diferi ca durată, fără a implica în mod obligatoriu certificarea rezultatelor învăţării”.