spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTDrumul naţional spre Iaşi refăcut cu poticniri

Drumul naţional spre Iaşi refăcut cu poticniri

Botoşănenii care circulă pe drumul Botoșani-Iași sunt nemulţumiţi că lucrările de modernizare a tronsonului național 29 B Botoșani-Târgu Frumos sunt realizate preponderent în judeţul Iaşi. Nemulțumirile au fost generate și de faptul că în documentul de avizare a lucrărilor s-ar fi dat „undă verde” numai pentru o distanță de 51,2 de kilometri, din totalul de 71,50 de kilometri, diferența de 20 de kilometri regăsindu-se pe teritoriul județului Botoșani, adică pe tronsonul Botoșani-Copălău.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Motivul principal – deocamdată, constructorul și administratorul drumului nu ar fi ajuns la o înțelegere cu privire la soluția tehnică privind asfaltarea tronsonului de drum cu îmbrăcăminte rigidă din beton. Astfel, în timp ce reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) ar opta pentru decopertarea întregului strat de beton și asfaltarea de la „zero”, constructorul a propus asfaltarea peste beton.

Prin urmare, cel puțin până în acest moment, proiectul tehnic de execuție ar fi fost separat în două etape. Astfel, în etapa I ar urma să fie executate lucrări pe tronsoanele cu covor asfaltic, care măsoară în total 51,2 kilometri, în timp ce etapa a II-a ar urma să asigure reabilitarea tronsonului din beton, dar și celelalte lucrări aferente investiției.

Drumarii neagă acuzele

Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, care supervizează lucrările derulate pe drumul Botoșani-Târgu Frumos, spun însă că în acest moment întregul amplasament al DN 28B este predat antreprenorului, iar toate lucrările care se desfășoară sunt executate conform programului de lucrări stabilit de acesta. Singurele probleme ar fi generate de faptul că traficul nu poate fi deviat, iar constructorii nu pot închide tronsoane întregi pentru execuția lucrărilor.

„Trebuie avut în vedere că lucrările se desfășoară sub trafic, începând de la km 0 (n.r. – Târgu Frumos, județul Iași) ceea ce, din experiența noastră, nu permite închiderea unor sectoare largi de drum, având în vedere și traficul existent între capetele DN 28B (Târgu Frumos și Botoșani), cât și spre localități importante de pe traseu cum ar fi Cotnari, Hârlău sau Flămânzi”, a precizat pentru „Monitorul” Dănuț Pilă, directorul DRDP Iași.

Potrivit acelorași surse, în acest moment se execută lucrări pe câteva sectoare experimentale, care au rolul de a determina un mod de lucru cât mai organizat și mai eficient din partea constructorului, pe întregul traseu. „Pe raza județului Iași se acționează în special pe zonele Boureni-Balș, la podul peste Bahlui din extravilanul orașului Hârlău, iar pe raza județului Botoșani în zona Frumușica, unde se execută lucrări de refacere a sistemului rutier, precum și la podul peste râul Varnița. Astfel, pe sectoarele afectate traficul se desfășoară pe un sens, semaforizat sau dirijat de piloți, motiv pentru care lansăm un nou apel la înțelegere din partea conducătorilor auto pentru disconfortul în trafic creat pe durata contractului de modernizare”, a subliniat Dănuț Pilă, directorul DRDP Iași, care a dat asigurări că pe măsură ce unele sectoare vor fi închise, cu siguranță se vor deschide altele, pe întreg traseul DN 28B, indiferent de județ sau de localitatea traversate.

Trei baze de lucru în fiecare judeţ

Contractul de modernizare a drumului național 28B a fost adjudecat prin licitație de asocierea Aqua Park (lider)-Mavgo Holding-Vahostav SK Tramenco SA și prevede modernizarea a 71,512 km de drum național, cu o lățime de 9 metri, tronsonul fiind prevăzut cu 9 poduri (dintre care unul nou și 8 reabilitate), 104 podețe (61 noi și 43 reabilitate) și 36 intersecții la nivel.

Termenul de finalizare a lucrărilor este de 24 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor. Pentru a se încadra în timp, constructorul a decis amenajarea a șase baze de lucru, câte trei pe teritoiul fiecărui județ. Astfel, cele pe de raza județului Botoșani ar urma să fie amenajate la Bălușeni, Flămânzi și Frumușica, în timp ce pe raza județului Iași bazele de lucru vor fi la Deleni, Balș și Cotnari.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
-0 ° C
-0 °
-1.7 °
94 %
1.8kmh
100 %
vin
3 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

FC Botoșani – FCSB în imagini

FC Botoșani s-a impus la limită, scor 1-0 (0-0) în fața FCSB pe Stadionul „Municipal”, într-un meci restanță din runda a IV-a a turului...

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

FC Botoșani – FCSB în imagini

FC Botoșani s-a impus la limită, scor 1-0 (0-0) în fața FCSB pe Stadionul „Municipal”, într-un meci restanță din runda a IV-a a turului...

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

FC Botoșani – FCSB în imagini

FC Botoșani s-a impus la limită, scor 1-0 (0-0) în fața FCSB pe Stadionul „Municipal”, într-un meci restanță din runda a IV-a a turului...

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...