Mii de români au primit, în ultimele zile, email-uri frauduloase în care sunt notificați că pachetul lor nu a putut fi livrat din cauza neachitării unei taxe vamale de 3,54 lei, informează Poșta Română printr-un comunicat. Este vorba despre o nouă campanie de mesaje înșelătoare care pretind a veni de la Poșta Română, trimise însă de către hackeri cu scopul de a convinge destinatarii să plătească o taxă suplimentară pentru a primi un colet.
Mesajul îndeamnă țintele să acceseze un link pentru a finaliza plata și a li se confirma expedierea coletului. În realitate, prin accesarea link-ului respectiv, atacatorii colectează datele bancare ale clienţilor, cu scopul de a sustrage bani din conturile acestora.
„Vă informăm că Poşta Română nu comunică decât prin intermediul adreselor oficiale de e-mail (suportclienti@posta-romana.ro , noreply@posta-romana.ro ) şi atragem atenţia că nu solicităm clienţilor să furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici efectuarea de plăţi online ale unor taxe vamale”, au transmis reprezentanții companiei care susțin că au luat toate măsurile necesare și au raportat toate atacurile semnalate de clienţi către entităţile responsabile.
În cadrul aceluiași comunicat, reprezentanții companiei afirmă că „suntem preocupaţi, în permanenţă, de securitatea şi siguranţa dispozitivelor clienţilor noştri şi vă îndemnăm ca dacă primiţi mesaje cu astfel de solicitări să nu le deschideţi şi să le marcaţi ca spam sau să nu accesaţi niciunul din link-urile prezente în mesaj.
Poşta Română se delimitează total de aceste practici de fraudare, în care numele instituţiei este folosit în mod abuziv, şi le aminteşte clienţilor săi că singurele informaţii reale cu privire la activitatea companiei se regăsesc doar pe site-ul oficial (www.posta-romana.ro) şi pe pagina oficială de Facebook (www.facebook.com/CNPR.Compania.Nationala.Posta.Romana ).”