Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat un nou set de documente ce detaliază elementele obligatorii şi opţionale încorporabile la nivelul noului model declarativ SAF-T (n.r. Fișierul Standard de Control Fiscal), potrivit unui comunicat emis de instituție.
Astfel, reprezentanții ANAF au transmis că la începutul lunii, aceste documente au fost actualizate şi completate cu programul de validare şi un fişier de test, menite să faciliteze implementarea functionalităţilor necesare de către dezvoltatorii de soft.
De asemenea, au fost puse instrucţiuni de utilizare pentru contribuabili a Modulului Validator (DUKValidator) – asistenţă contribuabili pentru pregătirea Declaraţiilor Informative D406 şi D406T – Fişierul standard de control fiscal (SAF-T) şi Ghidul Contribuabilului pentru pregătirea şi depunerea Declaraţiei Informative D406, versiunea din 6 august 2021.
„Din prisma aspectelor legislative aferente SAF-T, menționăm că la momentul actual, draftul ”Ghidul contribuabilului pentru pregătirea și depunerea declarației SAF-T” include aspecte legate de cadrul legal, obligații și contravenții, ce se intenționează a fi preluate la nivelul legislației”, se arată în comunicatul emis.
Totodată, informațiile cu privire la specificaţiile tehnice au fost realizate succesiv, în funcţie de etapele proiectului şi de eventualele actualizări ale acestora, astfel încât contribuabilii să fie permanent la curent cu cele mai recente versiuni ale documentaţiei tehnice. „Asigurăm, şi pe această cale, toate părţile interesate de întreaga noastră implicare pentru o implementare eficientă a SAF-T, precum şi de faptul că toate aspectele legislative le vor fi comunicate în timp util”, au transmis reprezentanții instituției.
Fișierul Standard de Control Fiscal (SAF-T) este o structură standardizată a informațiilor relevante pentru controalele fiscale. Aceasta are ca scop reducerea costului conformării pentru societăți și va contribui la asigurarea echității în derularea activităților economice, precum și la îmbunătățirea conformării fiscale voluntare prin reducerea efortului ambelor părți în ceea ce privește alocarea resurselor umane și materiale pentru verificările fiscale, potrivit ceccarbusinessmagazine.ro.