Marţi, 27 iulie, edilii botoşăneni vor afla dacă sunt firme interesate de contractele vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. După două licitaţii eşuate, la care nu a fost depusă nicio ofertă, nici procedura de negociere la care au fost invitaţi operatorii interesaţi nu a avut succes. Data limită pentru depunerea ofertelor preliminare la primărie, în cadrul procedurii de negociere directă, a fost 15 iulie, însă a fost stabilită o altă dată pentru depunerea ofertelor şi negociere, respectiv 27 iulie.
Dezinteresul firmelor faţă de acest proiect pleacă de la creşterea preţurilor materialelor de construcţie.
Costurile acestui proiect au crescut foarte mult
Datele centralizate arată că valoarea lucrările de reabilitare a traseului 101 este de 93.298,149 de lei, contribuţia locală fiind de 1.938.126 de lei. Pe traseul 102, valoarea este de 93.094.525 de lei, iar contribuţia locală de 1.949.193 de lei. Aceste valori sunt din cererea pentru finanţarea europeană, în preţuri la nivelul anului 2017.
În realitate, pe lângă contribuţia locală de peste 1,9 milioane de lei pe fiecare traseu, municipalitatea ar mai trebui să găsească încă 60.000.000 de lei pentru investiţia totală, suma rezultată din diferențele de prețuri și actualizările valorilor la nivelul anului 2021. Practic, cu atât a crescut costul total al proiectului între timp.
Reprezentanţii firmelor de construcţii susţin că valoarea proiectului ar trebui să fie majorată cu 25% din cauza creşterii preţurilor la materialele de construcţie. „Vom stabili în urma negocierilor şi vom vedea exact câţi bani ne mai trebuie şi ce putem susţine noi de la primărie şi ce ar putea să ne mai dea Guvernul”, a explicat un oficial din Primăria Botoşani.
Dincolo de licitaţii şi negocieri, există riscul de a fi pierdută finanţarea europeană, deoarece lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023. Singurii care au emoţii în privinţa acestui proiect sunt edilii botoşăneni. Cu gândul la disconfortul creat de lucrările care ar trebui făcute pe străzile unde există linii de tramvai, în condiţiile în care şi la această dată este un haos de nedescris în oraş, foarte mulţi botoşăneni nu mai agreează transportul cu tramvaiul susţinând că municipalitatea ar trebui să folosească în continuare autobuze sau să achiziţioneze autobuze electrice.