spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTZi decisivă pentru proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

Zi decisivă pentru proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

Marţi, 27 iulie, edilii botoşăneni vor afla dacă sunt firme interesate de contractele vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. După două licitaţii eşuate, la care nu a fost depusă nicio ofertă, nici procedura de negociere la care au fost invitaţi operatorii interesaţi nu a avut succes. Data limită pentru depunerea ofertelor preliminare la primărie, în cadrul procedurii de negociere directă, a fost 15 iulie, însă a fost stabilită o altă dată pentru depunerea ofertelor şi negociere, respectiv 27 iulie.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Dezinteresul firmelor faţă de acest proiect pleacă de la creşterea preţurilor materialelor de construcţie.

Costurile acestui proiect au crescut foarte mult

Datele centralizate arată că valoarea lucrările de reabilitare a traseului 101 este de 93.298,149 de lei, contribuţia locală fiind de  1.938.126 de lei. Pe traseul 102, valoarea este de 93.094.525 de lei, iar contribuţia locală de 1.949.193 de lei. Aceste valori sunt din cererea pentru finanţarea europeană, în preţuri la nivelul anului 2017.

În realitate, pe lângă contribuţia locală de peste 1,9 milioane de lei pe fiecare traseu, municipalitatea ar mai trebui să găsească încă 60.000.000 de lei pentru investiţia totală, suma rezultată din diferențele de prețuri și actualizările valorilor la nivelul anului 2021. Practic, cu atât a crescut costul total al proiectului între timp.

Reprezentanţii firmelor de construcţii susţin că valoarea proiectului ar trebui să fie majorată cu 25% din cauza creşterii preţurilor la materialele de construcţie. „Vom stabili în urma negocierilor şi vom vedea exact câţi bani ne mai trebuie şi ce putem susţine noi de la primărie şi ce ar putea să ne mai dea Guvernul”, a explicat un oficial din Primăria Botoşani.

Dincolo de licitaţii şi negocieri, există riscul de a fi pierdută finanţarea europeană, deoarece lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023. Singurii care au emoţii în privinţa acestui proiect sunt edilii botoşăneni. Cu gândul la disconfortul creat de lucrările care ar trebui făcute pe străzile unde există linii de tramvai, în condiţiile în care şi la această dată este un haos de nedescris în oraş, foarte mulţi botoşăneni nu mai agreează transportul cu tramvaiul susţinând că municipalitatea ar trebui să folosească în continuare autobuze sau să achiziţioneze autobuze electrice.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.6 ° C
1.6 °
0.6 °
75 %
1.6kmh
100 %
vin
2 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...