Aplicaţia City Report se dovedeşte un instrument la îndemâna multor botoşăneni care doresc să aducă la cunoştinţa edililor unele probleme la care aşteaptă rezolvare. De la începutul acestui an, au fost înregistrate 185 de petiţii pe aplicaţia City Report, dintre care 93 sunt soluţionate, iar celelalte în curs de rezolvare. Problemele care se regăsesc frecvent în sesizări vizează starea drumurilor, iluminat public, spaţii verzi, amenajare peisagistică, fiind soluţionate până acum 47 dintre sesizările vizând aceste domenii.
În categoria sesizărilor rezolvate mai figurează: opt referitoare la salubrizarea domeniului public, şapte – ordine publică, cinci – urbanism, opt – probleme diverse – opt şi câte două vizând transportul public local şi impozite şi taxe locale. Alte zece solicitări au fost rezolvate direct de către primarul municipiului, Cosmin Andrei.
„Sunt soluţionate doar 93 de petiţii din cauză că alte petiţii primite nu sunt în raza de competenţă a municipalităţii, iar la altele, cum ar fi investiţii în drumuri, reţele, soluţionarea lor este de durată”, a transmis conducerea primăriei.
Aplicaţia City Report este utilizată din decembrie 2015
City Report se adresează persoanelor care au smartphone şi au descărcat şi instalat această aplicaţie. În februarie 2020, aplicaţia a fost relansată, după ce câteva luni au fost făcute unele operaţiuni impuse de legea privind protecţia datelor cu caracter personal. Aplicația are mai multe secțiuni în care se pot trimite petiții online, inclusiv cu atașarea fotografiilor din galeriile personale ale utilizatorilor.
Petițiile online pot fi primite pe mai multe categorii, respectiv drumuri, iluminat, spaţii verzi, peisagistică; transport public local; reţele de apă caldă; ordine publică; domeniul public, salubritate; urbanism; impozite şi taxe locale; diverse. Totodată, pot fi trimise sesizări direct primarului Cosmin Andrei.
Important este şi faptul că se poate vedea un status al petiției și se poate răspunde petenților, astfel încât funcţionarii din primărie care răspund de gestionarea sesizărilor primite pot comunica interactiv cu cetățenii. Există și status-uri care apar la petiții respectiv <înregistrat>, <în lucru> și <soluționat>.