spot_img
miercuri, noiembrie 27, 2024
HomeLocal BTModern Calor are de recuperat de la clienţii casnici peste şase milioane...

Modern Calor are de recuperat de la clienţii casnici peste şase milioane de lei

Societatea Modern Calor are de recuperat de la clienţii casnici sume importante. Datele centralizate la finele anului trecut arată că societatea avea de încasat pe partea de termoficare 7.050.523 de lei, dintre care 6.271.190 de lei de la clienţii casnici. În ultimii ani, sumele de recuperat de la clienţii casnici s-au situat cam la acelaşi nivel, respectiv 6.542.832 de lei (la 31 decembrie 2016), 6.237.802 de lei (la 31 decembrie 2017), 7.248.998 de lei (la 31 decembrie 2018), 6.312.484 de lei (la 31 decembrie 2019).

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Bogdan Cătălin Varasciuc, noul director al Modern Calor, a declarat că, până la această dată, datoria clienţilor casnici a scăzut cu aproximativ un milion de lei.

Pentru recuperarea sumelor datorate de botoşăneni, Modern Calor a apelat la toate măsurile legale. Astfel, pe lângă preavizarea periodică a debitorilor, s-au întreprins şi acţiuni pe cale juridică, respectiv somaţie, mediere directă, executare silită. În perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2020, măsurile au vizat 2.442 de debitori, care datorau în total 2.225.698 de lei, suma recuperată fiind de 1.417.292 de lei.

Potrivit directorului Modern Calor, nu sunt probleme cu prescripţia unor creanţe. „Toate dosarele sunt în termen, cele mai vechi sunt din 2019, mare parte din creanţe sunt în faza de executare, sunt date la executor. Colegii mei îşi fac treaba, ştiu ce au de făcut. Eu mi-am oferit tot sprijinul să găsim soluţii optime să îmbunătăţim activitatea societăţii şi să accesăm proiecte”, a spus oficialul.

Clienţii casnici plătesc 180 de lei pe gigacalorie

Preţul de facturare la populaţie este de 180 de lei pe gigacalorie, diferenţa de până la 392,61 de lei (reprezentând preţul local pentru activitatea de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei), pentru perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2020, respectiv 212,61 de lei fiind acoperită de la bugetul local. În perioada 1 august – 30 noiembrie 2020, preţul local a fost de 395,52 de lei, subvenţia fiind de 215,52 de lei, pentru ca în ultima lună a anului trecut preţul local să fie de 383,12 de lei, iar subvenţia asigurată de la bugetul local să fie de 203,12 de lei pe gigacalorie.

Tot la finele anului trecut, societatea de termoficare avea datorii de 3.198.264 de lei, reprezentând datorii curente către furnizori, datorii către bugetul de stat şi bugetul asigurărilor sociale aferente salariilor lunii decembrie şi credit utilizat pentru achitarea în avans a contravalorii gazelor naturale pe luna ianuarie 2021.

Modern Calor a prelungit linia de creditare  în valoare de 4.500.000 de lei, în baza contractului de finanţare din noiembrie 2015 cu BCR Bucureşti.

Modern Calor mai are 10.390 de clienţi casnici

Pentru a eficientiza activitatea societăţii de termoficare, în anul 2008 consilierii municipali au aprobat zonele unitare de termoficare, în care au fost incluse 70 dintre cele 100 de asociaţii din municipiu. Practic, de la începutul anului 2009, au fost interzise debranşările în cazul apartamentelor aflate în zonele unitare.

Cu toate acestea, numărul clienţilor casnici ai Modern Calor a scăzut continuu. Dacă în urmă cu zece ani, la sistemul centralizat de termoficare erau racordate 13.600 de apartamente, la finele anului trecut, numărul acestora a ajuns la 10.390. Societatea a câştigat însă clienţi în rândul agenţilor economici, având acum relaţii contractuale cu 93 dintre aceştia şi 42 de instituţii bugetare.

În şedinţa din 28 iunie, consilierul liberal Eugen Ţurcanu a apreciat că, în condiţiile în care pentru reabilitarea sistemului de termoficare s-au cheltuit zeci de milioane de euro, conducerea societăţii trebuie să facă un efort „să explice populaţiei să nu se debranşeze într-o veselie în continuare de la Modern Calor”. „Să încercăm să facem atractiv sistemul aceste public de termoficare, să branşăm cât mai mulţi utilizatori publici”, a spus Eugen Ţurcanu. Alesul local a adăugat că trebuie insistat pe partea de comunicare către populaţie, în condiţiile în care sunt sute de debranşări anual şi foarte puţine rebranşări.

Sistemul centralizat de termoficare a fost reabilitat în perioada 2011 – 2015, în baza unei finanţări europene de 45,2 de milioane de euro. Cele două proiecte votate pe 28 iunie presupun atragerea unei noi finanţări europene, de aproximativ zece milioane de euro, pentru proiectul „Reabilitarea sistemului de termoficare urbană la nivelul municipiului Botoşani pentru perioada 2009 – 2028 în scopul conformării la legislaţia de mediu şi creşterii eficienţei energetice, etapa a II-a”.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
0.6 ° C
0.6 °
0.5 °
91 %
1kmh
100 %
mie
7 °
joi
8 °
vin
4 °
sâm
5 °
Dum
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Le mai curăță odată, că de alegeri nu s-a văzut deloc bine și uite ce a ieșit.

EDITORIAL

După cum era și normal, materialele de presă scrise de colegii mei despre activitatea parlamentarilor botoșăneni au stârnit un interes uriaș. Am primit neobișnuit...

EPIGRAMA ZILEI

Despre siguranță latră Uitând de niște indicii : Oastea-i lăsată la vatră, Vatra la ... servicii! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...