Edilii botoşăneni se pregătesc pentru o nouă etapă în procedura de stabilire a unui constructor care să reabiliteze infrastructura de transport cu tramvaiul. După două licitaţii la care nu au fost primite oferte, primarul Cosmin Andrei a anunţat că se va merge pe negocierea directă, existând temeiul legal pentru a demara această procedură.
„Am informat Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) că intenţionăm să facem această procedură. Deşi se referă la o negociere directă, este o procedură transparentă, conform legii, cu supervizor, cu comisie, cu toată transparenţa de care avem nevoie. Aşteptăm avizul de la ANAP. Totodată, suntem în etapa de comunicare a adreselor către operatorii economici”, a declarat primarul municipiului.
Potrivit edilului, la negocierea directă participă operatorii care au cerut clarificări în cadrul celei de a doua licitaţii, dar şi alţi operatori interesaţi. Pe site-ul primăriei va fi publicat anunţul vizând intenţia de a discuta şi cu alţi agenţi economici.
În urma negocierii directe se poate desemna un câştigător, pe raportul tehnico – economic cel mai avantajos.
Creşterea preţurilor la materialele de construcţii – explicaţia pentru eşecul celei de a doua licitaţii
Primarul a explicat că operatorii economici nu s-au prezentat la a doua licitaţie, deşi au fost cerute clarificări, din cauză că sunt nemulţumiţi de valoarea acestui contract.
„Semnalele sunt, din moment ce nu s-a prezentat nimeni, că această sumă nu este acoperitoare, din cauza creşterii preţurilor materialelor de construcţii. Ne mai lipsesc câteva milioane bune de euro. În cadrul negocierii, operatorii economici vor avansa nişte sume. Şi atunci luăm decizia dacă adiţionăm contractul cu bani de la bugetul local sau semnăm contractele doar cu valoarea pe care am primit-o de la ADR, 146 de milioane de lei. Suma suplimentară o voi anunţa după ce discut cu toţi operatorii economici şi ne vor spune că ar fi interesaţi de această investiţie, dacă ar fi valoarea x, peste valoarea actuală. Atunci tragem o concluzie, dacă facem un împrumut să acoperim diferenţa, dacă primim sprijin de la Guvern, dacă ADR are o soluţie pentru mărirea contractului de finanţare. Sunt mai multe variante. Nu vă pot spune astăzi concluzia pentru că nu ştim nici suma şi nici nu am discutat pe toate variantele de finanţare”, a explicat Cosmin Andrei.
Valoarea totală a lucrărilor este de 147.952.991 de lei
Contractul pentru Lotul 1 (traseul 101) are o valoare de 67.481.894 de lei şi include înlocuirea a 8,68 kilometri de cale de rulare, construirea a 18 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 234 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 9,12 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.
Contractul pentru Lotul 2 (traseul 102) are o valoare de 67.704.249 de lei şi include înlocuirea a 8,56 kilometri de cale de rulare, construirea a 14 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 279 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 8,98 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.
La cea de a doua licitaţie a fost suplimentată valoarea lucrărilor cu 10%, fiind introduse sume de la capitolul „diverse și neprevăzute”. Astfel, s-a ajuns la o valoare totală a lucrărilor de 147.952.991 de lei, pentru cele două trasee.