Cel mai mare spital din Moldova, ca număr de paturi, cu cheltuieli lunare de milioane de lei, a rămas fără linii telefonice, din cauza neplăţii facturilor. Deşi poate părea incredibil, conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) a uitat să achite facturile către operatorul de telefonie fixă. Restante la finele lunii iunie, acestea au intrat în faza de întârzieri de joi, astfel că sistemul a întrerupt linia telefonică principală a celui mai mare furnizor de servicii medicale din județ.
Deşi problema poate părea una nu foarte gravă, în perioada de pandemie însă, linia telefonică a SJU a fost printre singurele modalităţi în care familiile bolnavilor pot ţine legătura cu aceştia pe secţie sau cu cadrele medicale, mai ales că în unele secţii nu este permis telefonul mobil. Astfel, cei care au apelat joi de la primele ore ale dimineţii numărul 0231518812 au primit mesajul „post telefonic suspendat temporar”.
Surpriza a fost şi pentru personalul din spital. „Linia fixă este folosită pentru a contacta celelalte unităţi sanitare, centrele universitare, dar şi pentru familii, să ţină legătura cu noi. De dimineaţă m-am trezit asaltat de telefoane pe numărul meu personal şi nu înţelegeam de ce. Ruda unui pacient mi-a spus că a încercat pe fix, dar este suspendată linia telefonică”, a spus un medic din cadrul unităţii sanitare.
Problema a fost remediată în decurs de câteva ore, spre amiază Spitalul Judeţean având din nou „ton de apel”. Cu toate acestea, reprezentanţii spitalului spun că nu ar fi fost vorba de neplata la timp a facturii telefonice, ci doar de o problemă tehnică. „Conducerea unităţii sanitare a transmis faptul că au fost, într-adevăr, mici probleme dimineaţă, cauzate de o serie de defecţuni tehnice. Au fost remediate în câteva ore, însă”, a spus Iona Asaftei, purtătorul e cuvânt al SJU Mavromati.
– Tudor CHIRIAC