Edilii botoşăneni continuă procedura vizând demolarea garajelor de lângă Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”. În şedinţa din 30 iunie, va fi supus dezbaterii deliberativului local un proiect de hotărâre vizând inventarierea terenurilor de sub acele garaje.
Această procedură va fi urmată de intabularea terenurilor şi emiterea dispoziţiilor de dărâmare. „Chiar dacă botoşănenii deţin acolo garaje, chiar dacă s-au autorizat şi au avut contracte de concesiune pentru locuri de parcare acoperite, în momentul respectiv nu era necesar ca aceste terenuri să fie intabulate. Pentru a emite un plan urbanistic de detaliu pentru amenajarea unei parcări, avem nevoie de intabularea terenurilor”, a declarat primarul Cosmin Andrei.
Edilul a adăugat că, luna viitoare, după finalizarea intabulării, vor fi emise somaţii către cei care deţin garajele, pentru a le dezafecta. Proprietarii vor avea la dispoziţie o perioadă de 30 până la 60 de zile pentru demolare. În cazul în care aceştia nu se vor conforma somaţiilor primite, garajelor vor fi demolate de către muncitorii Direcţiei Servicii Publice, Sport şi Agrement, urmând ca municipalitatea să recupereze costurile acestei operaţiuni.
Anunţul privind demolarea garajelor a fost făcut în luna martie
Pe 25 martie 2021, Cosmin Andrei a anunţat că garajele de lângă Colegiul „Mihai Eminescu” vor fi demolate deoarece acele construcţii din tablă nu sunt în ton cu imaginea unui municipiu reşedinţă de judeţ.
După lacătele de pe uşi, este greu de crezut că acolo sunt lăsate zilnic maşini. Cosmin Andrei a explicat că a ales această zonă din cauza aspectului inestetic al acelor construcţii din tablă, dar şi din nevoia de a asigura noi locuri de parcare pentru botoşănenii care locuiesc în zonă.
Acele garaje figurează în documentații ca locuri de parcare acoperite
În municipiu sunt aproximativ 3.000 de garaje, suprafaţa medie ocupată de o astfel de construcţie fiind de 20 de metri pătraţi. În municipiu, cele mai multe garaje au fost construite după 1990, când s-au încheiat contracte de concesiune pe 25 de ani, la preţuri modice.
După expirarea acestei perioade, la ședințele de negociere s-au prezentat și botoșăneni care plăteau de la unu până la 3,5 lei pe metru pătrat pe an, pentru terenul ocupat de garaje. La încheierea unui nou contract, concesiunea este stabilită la preţul zonei, ajungându-se la 61 de lei pe metru pătrat în zona centrală.