Comisia de sistematizare a circulaţiei a decis ca la ieşirea din municipiului Botoşani spre Suceava maşinile să circule cu viteza de 50 de kilometri la oră. Primarul Cosmin Andrei a declarat că această măsură a fost luată din cauză că în acea zonă se produc frecvent accidente rutiere. „Pe sensul de urcare spre municipiul Botoșani s-a păstrat viteza de 70 de kilometri la oră”, a explicat primarul.
Cel mai recent accident din zonă a avut loc pe 10 iunie. În carambol au fost implicate cinci autoturisme, iar nouă persoane au fost rănite.
Viteza a fost restricţionată şi pe Şoseaua Iaşului
O măsură similară a fost luată pe Şoseaua Iaşului, încă din noiembrie 2019. „În unanimitate, comisia a decis să restricţionăm viteza la 50 de kilometri pe oră, cum este în tot oraşul. Mai există o toleranţă până la 60 de kilometri la oră. Consider că şoferii pot întârzia în drumul lor câteva secunde pentru a parcurge drumul de la Lebăda până la Alfa Land”, declara atunci Cosmin Andrei.
Despre necesitatea luării unor măsuri suplimentare pe Şoseaua Iaşului se vorbeşte de mai mult timp. Încă din decembrie 2016, conducerea Poliţiei Municipiului a solicitat primăriei să monteze pe Şoseaua Iaşului separatoare de sens, de la intersecţia cu Bulevardul Eminescu până la intersecţia cu drumul 208 C.
În adresa înaintată primăriei se arăta că prin montarea separatoarelor de sens ar fi evitate manevrele ilegale de schimbare a direcţiei de mers spre stânga, efectuarea depăşirii şi circulaţia pe sens opus. Edilii au motivat că montarea separatoarelor de sens presupune un efort financiar considerabil. Potrivit unui calcul estimativ, montarea unor separatoare din plastic (umplute vara cu apă, iar iarna cu nisip), pe o distanţă de 3.100 de metri liniari costă aproximativ 300.000 de lei. Folosirea unor parapeţi din beton ar fi mult mai costisitoare, fiind vorba de un preţ de 80 de euro pe metru liniar. În zona Lebăda, sensurile de mers sunt separate prin linie dublă continuă.