Încă un pas făcut pentru modernizarea drumului Târgu Frumos – Botoşani. Astfel, ministrul Transporturilor a semnat, miercuri, 12 mai, autorizația pentru executarea lucrărilor de construire pentru obiectivul ”Modernizarea DN 28B Târgu Frumos – Botoșani km 0+000 – km 76+758”. Amplasamentul lucrărilor este situat în județele Iași (pe raza unităților administrativ-teritoriale: Târgu Frumos, Hârlău, Balș, Cotnari, Ceplenița, Scobinți și Deleni) și Botoșani (pe raza unităților administrativ-teritoriale: Flămânzi, Frumușica, Coșula, Cristești, Bălușeni, Curtești și Copălău).
Valoarea lucrărilor autorizate este de 250.708.254,00 lei (fără TVA), reprezentând valoarea lucrărilor (construcții și instalații).
Până la începerea lucrărilor pentru acest drum va mai dura însă ceva timp deoarece încă sunt avize care trebuie obținute.
800.000 de euro pe kilometru
Reabilitarea Drumului Național 28B, Târgu Frumos – Botoşani, în lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul judeţului Botoşani, va costa 267,3 milioane de lei plus TVA, cu 1,3 milioane de lei mai puțin decât valoarea estimată la care a fost scoasă lucrarea la licitație.
Pe lângă refacerea căii de rulare, investiția mai cuprinde reabilitarea a opt poduri pe tot traseul și construirea unuia nou.
Asocierea care a câștigat licitația este condusă Aqua Parc Slobozia (Neamț). Din asociere mai fac parte Mavgo Holding (Taşca – Neamţ), firma slovacă Vahoslav (Slovacia) și Trameco (Bihor). De asemenea, mai sunt și șase subcontractanți, care vor contribui cu procente cuprinse între 0,1 și 1,3 la realizarea lucrării.
Probleme din cauza documentelor depuse de constructor
Lucrările pe drumul național Botoșani – Târgu Frumos trebuiau să înceapă din această primăvară, însă lucrurile au stagnat o perioadă din cauza problemelor descoperite în documentele depuse de societate pentru obținerea unor avize.
În fapt, în documentele trimise către Ministerul Transporturilor, cei de la firmă s-au folosit de niște acte mai vechi copiate pur și simplu dintr-un alt dosar privind o investiție mai veche. Astfel, potrivit unor surse din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (n.r. – care este beneficiarul lucrării), în loc să facă trimitere la lucrările care urmează să fie executate pe drumul național 28 B, adică indicativul drumului Botoșani – Târgu Frumos, în acte era menționat drumul național 15. Prin urmare, documentația a fost restituită pentru refacerea actelor, doar că acest lucru a întârziat demararea lucrărilor.
„Problema este că aceste greșeli au blocat lucrările mult așteptate de oameni, iar șoferii care circulă pe acest drum nu înjură constructorul, ci administratorul de drum. Noi chiar ne dorim de foarte mult timp realizarea acestor lucrări, dar apar probleme de unde nu te aștepți și care nu mai țin de noi”, a spus un angajat din cadrul CNAIR.
Durata de execuție este de 24 de luni, calculată de la data începerii efective a lucrărilor.