spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTMarți, 13 - ghinion sau neatenție. Pompierii cred că este nevoie de...

Marți, 13 – ghinion sau neatenție. Pompierii cred că este nevoie de informare

Multe persoane sunt superstițioase și consideră ziua că „Marţi, 13” este o zi cu ghinion. Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Botoșani cred, însă că se întâmplă uneori să ne facem și singuri „ghinionul” prin faptul că nu suntem destul de bine informați. De aceea, la nivelul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), s-a stabilit ca, de fiecare dată când ziua de 13 nimerește într-o zi de marţi, aceasta să fie dedicată Informării Preventive.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Motto-ul acestei zile este “Acasă în siguranță” și vizează:

– verificarea și curățarea periodică a coșurilor de evacuare a fumului;

– verificarea, de către personal specializat, a instalațiilor electrice și de gaze;

– supravegherea și informarea copiilor, astfel încât aceștia să cunoască riscurile la care se expun dacă se joacă cu focul;

  • diseminarea mesajului preventiv principal orientat, cu precădere, pe măsurile stabilite pentru prevenirea epidemiei cu SARS-CoV-2 și secundar pe tipurile de risc – incendii, cutremure etc.

De asemenea, prin intermediul spoturilor video din cadrul campaniilor ”RISC-Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale”, ”Siguranța NU e un joc de noroc!”, ”Nu tremur la cutremur!”, ”Scăpări de gaze”, „Nu încărca butelia la stația GPL!” și „AI GRIJA la cea mai mare grijă : SIGURANȚA copilului tău!” pompierii readuc în atenția botoșănenilor regulile de prevenire și modalitățile de răspuns în cazul unor situații de urgență.

Proiectul a demerat în 2011, la inițiativa IGSU și cu sprijinul E-on România. Astfel, fiecare zi de marți 13, indiferent de luna anului, este declarată „Ziua Informării Preventive”.

În prezent, la nivel naţional, IGSU derulează următoarele campanii de informare şi pregătire a populaţiei:

1. “AI GRIJĂ la cea mai mare grijă: SIGURANȚA copilului tău”

Campania a fost iniţiată în luna decembrie a anului 2020, având ca obiectiv conștientizarea adulților asupra importanței supravegherii copiilor și a respectării regulilor de siguranță în locuințe.

2. F.O.C. – “Flăcările Omoară Copii”

Campania a fost iniţiată în anul 2012, având ca obiectiv reducerea numărului de incendii la locuinţe și, implicit, a victimelor din rândul copiilor.

Clip video: https://youtu.be/6i_AqMJ_TSw?t=2

3. RISC. Proiectul I – „Renunță! Improvizațiile sunt Catastrofale!”

Campania a fost iniţiată în anul 2013 şi are ca obiectiv reducerea numărului de incendii și explozii generate de improvizații la instalațiile electrice și de gaze naturale la locuinţele cetățenilor.

Clip video: https://youtu.be/p7zGgElCYOU

4. Campania RISC. Proiectul II – „Siguranța nu e un joc de noroc!”

Campania a fost iniţiată în anul 2014 şi are ca scop reducerea numărului de incendii generate de coșurile de fum la locuinţele cetățenilor.

Clip video: https://youtu.be/ixUc6UmdzHY

5. Campania RISC. Proiectul III – „Siguranța NU e un joc de noroc!”

Campania a fost iniţiată în anul 2015 şi are ca obiectiv reducerea numărului de incendii generate de improvizații și de suprasolicitarea instalațiilor electrice la locuinţele cetățenilor.

Clip video: https://youtu.be/Q14728rKBAM

6. Campania RISC. Proiectul IV – „Mai bine previi, decât să nu fii!”

Campania a fost iniţiată în anul 2016 şi are ca obiectiv informarea preventivă a populației cu privire la montarea detectoarelor de incendiu în locuința proprie, în scopul reducerii numărului de victime și a pagubelor materiale produse de incendiile la locuințe.

Clip video: https://youtu.be/zr5E3WqSQCk

7. Campania RISC. Proiectul V – „Scăpările de gaze”

Campania a fost iniţiată în anul 2018 şi are ca obiectiv informarea, conștientizarea și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația în care sesizează scăpări de gaze, în scopul reducerii numărului de victime și implicit a pagubelor materiale generate de scăpările de gaze.

Clip video: https://youtu.be/krX33sB8Qh8

8. Campania „Nu încărca butelia la stația GPL!”

Clip video: https://youtu.be/c8P6c0g1Cmk

9. Campania „Nu tremur la cutremur”

Campania a fost iniţiată în anul 2015 şi are ca obiectiv de bază informarea, conștientizare și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația producerii unui cutremur de magnitudine ridicată.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
-0 ° C
-0 °
-1.7 °
94 %
1.8kmh
100 %
vin
3 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...