Postul de director al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Botoșani a fost scos la concurs. Decizia a venit la aproape un an după ce Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a demis toţi directorii din ţară. Demiterile s-au făcut peste noapte, după ce a fost modificat statutul CNAS şi odată cu el şi indicatorii de performanţă a managementului caselor de sănătate.
La această dată, funcția de director al CAS Botoșani este deținută, cu titlu de interimat, de Carmen Nicolau. „Încă nu m-am gândit dacă mă voi înscrie la concurs. Vom vedea ce va fi, mai ales că acum este o perioadă foarte dificilă şi avem multă treabă”, a spus Carmen Nicolau. De altfel, aceasta este şi unul dintre cei mai longevivi directori de instituţii publice din judeţ, fiind la conducerea CAS mai bine de 12 ani.
Posturi negociate la nivel central
În ciuda anunţurilor pompoase în mediul online, privind corectitudinea concursului, se pare, însă, că posturile de conducere de la nivelul CAS din fiecare judeţ au fost negociate la nivel central, iar la Botoşani acesta ar reveni PNL. Asta deşi membri ai USR au anunţat corectitudine totală în organizarea concursurilor. „Nu ne interesează ce interese politice județene deranjăm. Lansăm concursuri deschise, publice, corecte, organizate național, și nu vom da înapoi. De deranjat posibil că va deranja, Casa Națională de Asigurări de Sănătate gestionează unul dintre cele mai mari bugete din țară”, este mesajul postat pe o reţea de socializare de Oanei Ţoiu, deputat USR.
Condiţii pentru participarea la concurs
Cei care doresc să participe la concurs trebuie să aibă studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, însă trebuie să aibă şi pregătire complementară/managerială în domeniul de activitate sau în sistemul de sănătate, precum cursuri de perfecționare/specializări/competențe/master/doctorat (dovedite prin acte). Candidaţii trebuie să aibă o vechime de minim şapte ani în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcției şi trebuie să fi ocupat funcții de conducere tip de minimum 2 ani. De asemenea aceştia au nevoie de şi de o recomandare de la ultimul loc de muncă, dar şi de un CV.
Cei care se înscriu la concurs trebuie să prezinte planul de management din care să rezulte abilitățile lor manageriale, adaptate standardelor de performanță și indicatorii de referință asociați pentru îndeplinirea obligațiilor asumate pentru postul de director general în sistemul asigurărilor sociale de sănătate. Aceştia trebuie să aibă capacitate de exercițiu deplină, dovedită prin declarație notarială şi să fie apți din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției. Candidaţii trebuie să nu fi suferit condamnări penale definitive pentru fapte care i-ar face incompatibili cu funcția, să nu fi fost sancționați pentru încălcarea dispozițiilor legale în domeniul fiscal – dovada prin cazier fiscal.
Termenul limită pentru depunerea dosarelor este 20 aprilie, ora 17.00. Pe 6 mai va avea loc proba scrisă, ce va fi susţinută la Amfiteatrul Spitalului Universitar de Urgență București din București. Data și ora interviului va fi comunicată ulterior – la sediul C.N.A.S. din București.