Cu protestatarii la ușă din cauza drumurilor proaste, conducerea Consiliului Județean (CJ) atacă Guvernul. La numai o zi de la protestul locuitorilor din mai multe comune ale județului, care s-au săturat să-și distrugă mașinile prin gropi, cei din conducerea CJ au emis astăzi un comunicat de presă prin care acuză Guvernul României că a lăsat constructorii fără bani.
Cei din CJ spun că toți constructorii botoșăneni de drumuri și poduri, care efectuează lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere din județ prin Programul Național de Dezvoltare Locală, sunt puși în mare dificultate financiară de către Guvernul României, care nu a virat banii pentru achitarea facturilor emise încă din luna noiembrie a anului trecut. La acest moment, suma restantă către constructorii de drumuri din județul Botoșani se ridică, potrivit reprezentanților CJ, la peste 11,33 de milioane de lei, echivalentul a aproximativ 2,5 milioane de euro.
„Este o situație foarte gravă”
„Situația este una foarte gravă, dar reprezentanții Guvernului Cîțu se fac că nu o văd. În timp ce vorbesc de lipsa infrastructurii rutiere și de faptul că au adoptat un buget axat pe dezvoltare, constructorii au de încasat doar pentru lucrările efectuate deja la drumurile județene ce se modernizează prin PNDL peste 11,33 milioane de lei. Este o situație foarte gravă, pentru că, în aceste condiții, efectiv, constructorii creditează de aproape patru luni statul și se văd în imposibilitatea de a-și mai desfășura activitatea. Solicităm Guvernului să achite în termen cât mai scurt facturile restante, pentru că nu vrem să rămânem fără constructori”, se arată în comunicatul de presă emis de Doina Federovici, președintele CJ Botoșani.
Potrivit acelorași surse, în acest moment, sunt în proces de modernizare, prin PNDL, DJ 292A Corlăteni – Dimăcheni, DJ 282 A Ionășeni – Mășcăteni, DJ 293 Coțușca – Ghireni – DN 24C și DJ 291D Ibănești – Cristinești.
Reacția CJ vine în condițiile în care instituția stă de aproape cinci ani cu banii în cont pentru „drumul strategic”, dar nu a fost în stare să organizeze o licitație pentru desemnarea constructorului. Din acest motiv, există pericolul să se piardă finanțarea europeană, dacă lucrările nu vor fi finalizate până la sfârșitul lui 2023.