spot_img
duminică, aprilie 20, 2025
AcasăLocal BTFuncționarii obraznici și aroganți au intrat în colimatorul prefectului (video)

Funcționarii obraznici și aroganți au intrat în colimatorul prefectului (video)

Aroganța funcționariilor publici sau a angajaților instituțiilor deconcentrate ar trebui să dispară. Orice derapaj din comportamentul acestora va fi verificat de reprezentanții Instituției Prefectului. Anunțul a fost făcut public astăzi chiar de prefectul județului, Dan Nechifor. Acesta a precizat că orice sesizare primită de la cetățeni, vizavi de comportamentul unor angajați ai instituțiilor publice, va fi atent verificată.

„Un lucru pe care l-am sesizat a fost conduita funcționarilor publici în relațiile cu cetățenii. În decursul anului trecut, 25% din funcționarii de la unitățile administrativ teritoriale au fost reclamați. După cum bine știți, orice persoană care se consideră vătămată poate depune o plângere vizavi de faptele care îi aduc atingere intereselor, conform Hotărârii de Guvern 1344. Numai că acel model de plângere/ reclamație are niște elemente obligatorii pe care mulți cetățeni nu prea le cunosc.

În acest an, împreună cu colegii mei am hotărât ca, dacă vom mai avea sesizări de genul acesta, voi emite un ordin și voi stabili o comisie în acest sens, care să verifice sesizările cetățenilor, urmând să fie sesizate instituțiile abilitate, în condițiile în care sunt fapte care atrag răspunderea disciplinară, contravențională sau penală”, a spus astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, prefectul Dan Nechifor.

“Ar trebui să schimbăm puțin modul de abordare”

Potrivit acestuia, oamenii se plâng în general de comportamentul funcționarilor, de la primar, viceprimar, șef serviciu, secretar general și funcționarii publici. Faptele reclamate vizează refuzul eliberării unor adeverințe, comportament inadecvat, dar și posibile abuzuri. „Am zis că ar trebui să schimbăm puțin modul de abordare, în condițiile în care funcționarii publici nu au numai drepturi, ci și îndatoriri prevăzute de Codul administrativ”, a explicat prefectul Dan Nechifor.

Anul trecut, de exemplu, Instituția Prefectului a primit 764 de petiții (62 de petiții centrale și alte 702 locale), iar 22 dintre acestea, adică 3,13 la sută din total, au vizat posibile abuzuri.

 

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
8.3 ° C
8.3 °
8.3 °
94 %
1.2kmh
96 %
D
23 °
lun
24 °
mar
25 °
mie
25 °
J
23 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Numai ce am dat la ziar și s-a și rezolvat avaria. Probabil s-au luat cu sărbătorile și au uitat.

EDITORIAL

Ne-am aștepta ca, având în vedere vremurile și tehnica, cei de la butoane să fie mai prudenți atunci când vine vorba despre manipulare și...

EPIGRAMA ZILEI

Problema ucraineană Se va rezolva la țar Numai printr-un emisar Ales pe ... Sprânceană!

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...