Astăzi, 26 februarie, conducerea Ministerului Educaţiei a avut videoconferință cu inspectorii școlari generali și cu membrii echipelor județene de implementare a proiectului „Școala după școală”.
„Imediat după videoconferință, am organizat o ședință cu directorii unităților de învățământ din județul Botoșani, la care am prezentat proiectul și prevederile legale, calendarul de implementare, care prevede ca până la data de 3 martie, elevii să fie informați, iar părinții să depună solicitări la unitățile de învățământ, pentru includerea copiilor în grupul țintă”, a anunţat Ada Macovei, inspector şcolar general adjunct.
Contracte de muncă pentru cadrele care doresc să desfăşoare activităţi remediale cu elevii
Potrivit oficialului, conducerea IŞJ a solicitat directorilor o situație a cadrelor didactice interesate să participe la programul „Școala după școală”, cu precizarea că vor fi semnate contracte de muncă timp parțial pentru învățătorii și profesorii care doresc să desfășoare activități remediale cu elevii, în perioada următoare, în limita a douăzeci de ore pe lună, pentru minim 12 elevi pe grupă (aceeași disciplină pentru același an de studiu sau mai puțin indicat, în regim mixt, dar obligatoriu prin activități față în față și nu online).
Categoriile vizate de proiect sunt elevi care în timpul orelor online nu au avut dispozitive electronice sau conexiune la internet, elevii corigenți sau cu situația neîncheiată pe primul semestru, ori elevi care fac parte din categorii și grupuri vulnerabile, înregistrând regres școlar în primul semestru.
„Fiecare elev va fi înscris în proiect de către părinte, la școală, urmând ca, pe 4 martie, după centralizarea datelor din fiecare unitate de învățământ, la nivelul județului Botoșani să fie stabilite de către Inspectoratul Şcolar Județean centrele pilot în care se va desfășura programul, de comun acord cu beneficiarii, cu cadrele didactice, cu conducerea școlilor, astfel încât să ne încadrăm în numărul de locuri care va fi alocat județului nostru și finanțării de 200 de lei de elev pe lună, pentru plata cadrelor didactice.Se recomandă efectuarea orelor remediale pentru învățământul primar și gimnazial la limba română, matematică și științe, fără a fi exceptate însă și alte discipline”, a explicat Ada Macovei.
Conducerea IŞJ îşi doreşte ca proiectul să vină în sprijinul elevilor care au întâmpinat probleme serioase de învățare în timpul pandemiei și să își atingă obiectivele ambițioase.