Lucrările la drumul spre Ștefănești vor începe în această primăvară, la sfârșitul lunii martie. Proiectul a fost aprobat iar Ministerul Transporturilor a emis, în urmă cu câteva zile, autorizația de construire. Practic, în acest moment se așteaptă ordinul de începere a lucrărilor pentru a se face organizarea de șantier și a începe, efectiv, excavarea.
Proiectantul, Elvacons Tech SRL, a prevăzut 3 tipuri de soluții tehnice, pentru că drumul Botoșani – Ștefănești va fi modernizat, nu construit din nou pe vechiul amplasament. Astfel, imediat după ieșirea din Botoșani se va face o ranforsare cu trei straturi bituminoase groase de 18 centimetri. Pe sectoarele unde stratul suport este foarte degradat, se va freza și se va reface totul cu mixtură asfaltică.
Se reface fundația
Pentru tronsoanele de drum care se vor reconstrui, în special în zonele cu probleme structurale majore, se va reface fundația drumului. Potrivit proiectului, va fi aproape 1 metru de piatră spartă, balast și pământ stabilizat cu var, peste care se va așterne asfalt în mai multe straturi.
De asemenea, bordurile existente vor fi desfăcute, pentru a consolida benzile de încadrare și acostamentele. Cea de-a treia soluție tehnică vizează zonele în care fundația nu este grav afectată. În acele locuri se va întări fundația existentă, dar nu va fi înlocuită în totalitate, după care se va turna asfalt. În lungime de 43 de kilometri, drumul va avea 9 metri lățime, adică două benzi de câte 3,5 metri și acostament de un metru pe fiecare sens.
Sunt prevăzute 5 poduri noi, două viaducte și 18 intersecții. De asemenea, sunt prevăzute 27 de podețe, din care 7 reabilitate și 20 de podețe noi, și vor fi reabilitate 3 poduri.
Lucrare gata în doi ani
Lucrarea va costa circa 260 milioane de lei iar banii provin din fonduri externe nerambursabile. Din acești bani, circa 3,5 milioane o reprezintă plata subcontractorilor, aici intrând relocări de rețele, descărcarea arheologică și proiectarea trecerilor la nivel cu calea ferată. Constructori sunt Autotehnorom S.R.L. (lider de asociere), OPR Asfalt S.R.L., Obras Publicas Y Regadios S.A. și Evalcons Tech S.R.L.
Potrivit proiectului, drumul trece prin Stăuceni, Trușești și Gorbănești. Ultimele lucrări de întreținere datează din 1980-1990 și, din acest motiv, șoseaua a fost afectată de avarierea gravă a fundației precum și de alunecările de teren. Termenul de execuție este de doi ani, ca și în cazul drumului Botoșani – Târgu Frumos.