Consilierul municipal Eugen Țurcanu a adus în atenţia consilierilor municipali aspectul unor panouri publicitare. Alesul local s-a referit la cele prin care sunt promovate investiţiile realizate cu fonduri europene.
„Domule primar, vă rog să-i convingeți pe colegii noștri de la Dezvoltare, dacă vreți le dau și sprijin cu mașină, cu echipă, să meargă prin oraș să-i ajute. Panourile care sunt obligatorii prin afișaj, pe fonduri europene, arată într-o stare deplorabilă. Mi-ați cerut să dăm unul jos din Parcul Primăriei că vă deranja acolo în zona partidului dumneavoastră. M-am conformat, l-am dat jos. Nu ştiu dacă nu e obligatoriu să-l ţinem”, a spus Eugen Țurcanu.
Consilierul municipal s-a referit la panoul din zona Şcolii „Elena Rareş”.
„Este un panou de toată jalea, undeva în sensul giratoriu de la Școala 8. E căzut de pe el, stă așa ca un șarpe care-i cade pielea și a curs mesajul. Știu că suntem obligați să le ținem afișate și chiar putem să primim corecții financiare pentru că nu afișăm lucrul acesta. E o chestie de mândrie, de orgoliu, ai o cămașă veche pe care ai spălat-o și ai călcat-o, e curată. Dar care nu mai sunt valabile le dăm jos, le scoatem şi recuperăm ţeava şi tabla care este acolo. E un demers de bun simţ şi nu cred că am exagerat cu nimic”, a mai spus Eugen Țurcanu.
Probleme sunt şi la alte panouri din oraş
Prin noul regulament de publicitate aprobat de consilierii municipali, panourile destinate reclamelor firmelor private au fost interzise în zonele centrale ale oraşului. Dar, aşa după cum se întâmplă de obicei, de la aprobarea unei hotărâri la aplicarea ei este cale lungă. Aşa se face că, deşi Regulamentul local de publicitate a fost votat în noiembrie 2016 şi, potrivit reglementărilor, panourile de mari dimensiuni pentru publicitate urmau să fie ridicate din unele zone până pe 23 aprilie 2017, acest lucru nu s-a întâmplat. Regulamentul include norme vizând mijloacele şi modul în care pot fi amplasate, menţinute, respectiv dezafectate toate mijloacele de publicitate din municipiu.
În martie 2019, viceprimarul Marian Murariu, declara că acest regulament a mai suferit o modificare în 2017. „La scurt timp după ce a fost votat în Consiliul Local, s-a schimbat legea publicităţii la nivel naţional şi ne-am trezit în ipostaza în care a trebuit să reluăm modificarea regulamentului de publicitate şi să-l adaptăm la noua lege apărută în 2018. S-a votat acest regulament în 2018, în momentul în care ne-am dorit să-l aplicăm, arhitectul şef ne-a spus că este necesară o procedură privind aplicarea regulamentului de publicitate. A fost elaborată această procedură şi s-a trecut la treabă propriu zis”, explica edilul.
Prin noul regulament au apărut câteva zone cu publicitate restricţionată, Centrul Istoric, pe Calea Naţională de la Magazinul Big la Uvertura Mall, Strada Marchian, Strada Cuza Vodă – de la Casa Sindicatelor până la Primăria Botoşani, Pietonalul Unirii, Bulevardul Eminescu – de la Casa Ventura până la intersecţia cu Octav Onicescu. Alte zone de unde trebuiau să fie ridicate panourile erau intersecţiile deoarece s-a constatat că în acele zone panourile publicitare afectau buna desfăşurare a traficului.