Modernizarea drumului național Botoșani – Ștefănești va schimba radical aspectul șoselei. Astfel, potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, care au analizat proiectul, șoseaua va cuprinde cinci poduri noi, alte trei poduri existente urmând să fie reabilitate. „Cel mai mare pod este cel de la kilometrul 31+516, peste pârâul Jijia, care are trei deschideri (16+21+16 m) și lungimea totală de 58,55 metri. Partea carosabilă pe pod va fi lată de 7,80 metri, încadrată de două trotuare de 1,65 metri”, spun reprezentanții DRDP Iași. Aici sunt prevăzute lucrări de reabilitare a podului, cu modificarea elementelor de gabarit actuale, dar cu păstrarea structurii de rezistenţă. În plus, pe unele tronsoane traseul drumului va fi modificat.
Interesante sunt însă alte aspecte. „Pentru sectoarele cu teren instabil este prevăzută execuţia a trei viaducte, singurul drum din zona de nord a Moldovei cu asemenea lucrări de artă. Acestea vor asigura traversarea zonelor cu alunecări ample și active, vor avea suprastructura formată din grinzi din beton precomprimat de 24 metri lungime dispuse joantiv, peste care se execută o placă de suprabetonare”, a arătat Nicu Popovici, șeful Biroului de comunicare și Relații Publice DRDP Iași.
Potrivit acelorași surse, primul viaduct va avea 29 de deschideri, iar cel de al doilea, 42 de deschideri. „Declivitatea acestora va fi egală cu cea a drumului, prevăzându-se măsuri speciale de adaptare a banchetei şi a aparatelor de reazem, pentru preluarea diferenţelor de nivel”, a precizat Nicu Popovici.
Pentru cei care au străbătut țara, viaductele de pe drumul național Botoșani – Ștefănești vor arăta asemeni celui de la Poiana Teiului (județul Neamț), care trece peste coada lacului Izvorul Muntelui, având o lungime de circa 800 de metri.