vineri, aprilie 11, 2025
AcasăLocal BTO nouă licitaţie pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

O nouă licitaţie pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

În luna ianuarie, municipalitatea botoşăneană va organiza a doua licitaţie vizând atribuirea celor două contracte de reabilitare a infrastructurii de transport cu tramvaiul. Asta după ce la prima licitaţie nu s-a prezentat nicio firmă, deşi au fost solicitate mai multe clarificări din partea unor constructori.

Cosmin Andrei, primarul municipiului, a explicat că la fiecare contract suma alocată pentru proiectare şi execuţie va fi suplimentată cu câte 1,2 milioane de euro, bani care vor fi luaţi de la capitolul <diverse şi neprevăzute> şi de la dirigentarea lucrărilor. „Dacă suplimentăm cu câte 1,2 milioane de euro lucrările de proiectare plus execuţie, cred că cele două contracte vor fi mai atractive pentru cei care la prima licitaţie au cerut clarificări. Sunt optimist că vor veni firme care vor depune oferte pentru cele două trasee, după ce suplimentăm valoarea”, a declarat Cosmin Andrei.

Potrivit edilului, cel târziu în luna martie vor putea fi stabiliţi câştigătorii, pentru a se trece apoi la proiectare. „Lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023”, a mai spus edilul.

Trei proiecte pentru modernizarea transportului public local cu tramvaiul

00:00/00:46
Truvid
auto skip

Modernizarea transportului cu tramvaiul se va realiza în cadrul a trei proiecte pentru care municipalitatea botoşăneană a obţinut fonduri europene care totalizează 56.180.104 de euro. Municipalitatea va gestiona cele două proiecte vizând reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul, valoarea acestora fiind de 19.138.583 de euro, respectiv 18.818.890 de euro.

Contractul pentru Lotul 1 (traseul 101) include înlocuirea a 8,68 kilometri de cale de rulare, construirea a 18 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 234 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 9,12 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.

Contractul pentru Lotul 2 (traseul 102) presupune înlocuirea a 8,56 kilometri de cale de rulare, construirea a 14 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 279 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 8,98 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.

Achiziția a nouă tramvaie pentru municipiu se face prin Ministerul Dezvoltării, valoarea finanţării fiind de 18.222.630 de euro.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
2.2 ° C
2.7 °
1.6 °
78 %
1.8kmh
100 %
vin
4 °
S
8 °
D
15 °
lun
17 °
mar
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Mai bine ar fi în vacanță, dar pe viscolul ăsta e bun și teatrul.

EDITORIAL

În mod normal, un editorialist de la o publicație provincială ar fi trebuit să abordeze subiecte de interes local, cum ar fi demonstrația din...

EPIGRAMA ZILEI

Problema ucraineană Se va rezolva la țar Numai printr-un emisar Ales pe ... Sprânceană! - Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

Primăvara vine cu o veste extraordinară pentru iubitorii de film! Între 22 aprilie și 31 mai, Happy Cinema îți oferă ocazia de a viziona...

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...