Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) va organiza concurs pentru ocuparea unor posturi pe perioadă determinată. Doina Nacu, directorul DGASPC, a declarat că în această perioadă, în urma analizei făcute pe fiecare centru în parte, se va stabili câte posturi vor fi scoase la concurs. În principal, vor fi angajaţi asistenţi medicali sau instructori de educaţie pentru centrele unde au fost înregistrate cazuri de îmbolnăviri cu Covid.
„Vrem să organizăm concurs pentru ocuparea câtorva posturi, ca să putem asigura personal în unităţile unde sunt probleme. Spre exemplu, la Adăşeni, acum două săptămâni, când eram în carantină, o asistentă medicală trebuia să iasă din carantină şi nu avea înlocuitor. A ieşit din carantină şi a intrat la program de opt ore, pentru a putea asigura tratamentul”, a precizat Doina Nacu.
Potrivit oficialului, de la debutul pandemiei asigurarea personalului în fiecare centru a reprezentat o adevărată provocare. „Am reuşit să acoperim şi am găsit înţelegere la colegi, cu toate că toţi colegii sunt obosiţi. Unii nu şi-au luat concediu de odihnă pentru că au trebuit să asigure continuitatea, mai ales că am fost două luni în izolare la locul de muncă. După aceea, la Adăşeni am fost în continuare o lună în carantină prin hotărârea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă. Colegii au fost la înălţime şi am avut sprijinul lor tot timpul”, a spus Doina Nacu.
În principal, în unităţile care aveau deficit de personal au fost detaşaţi angajaţi din alte centre.
„În centrele unde am avut colegi bolnavi am încercat să asigurăm salariaţi pe fiecare post în parte, prin detaşare de personal din alte centre”, a concluzionat Doina Nacu.