Ministerul Educației și Cercetării a demarat procesul de realizare a Hărții școlilor dezavantajate din România, instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii.
Potrivit conducerii ministerului, acest instrument va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar şi a fondurilor de la Guvern.
Prin intermediul hărţii școlilor dezavantajate din România vor fi identificate nevoile generale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional.
Pentru realizarea acestui obiectiv, Monica Cristina Anisie, ministrul Educației, a invitat o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație să se alăture demersului inițiat de minister.
„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuși să realizăm această hartă a școlilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual și adapta intervențiile de la nivel central, județean și local, în beneficiul fiecărui elev din România”, a declarat Monica Anisie.
O primă discuție tehnică în acest sens este programată vineri, 30 octombrie, fiind așteptați să participe reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.
Multe şcoli botoşănene se vor regăsi în harta unităţilor dezavantajate
În judeţul Botoşani sunt multe şcoli care se vor regăsi în harta care va fi realizată la nivelul Ministerului Educaţiei. Spre exemplu, din raportul vizând starea învăţământului botoşănean pe anul şcolar 2019 – 2020, prezentat la finele săptămânii trecute de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean, în cadrul unei videoconferinţe cu directorii de şcoli, reiese că 242 de şcoli nu au obţinut autorizaţie sanitară de funcţionare din cauza unor probleme arhicunoscute, respectiv grupuri sanitare în curte, lipsă apă potabilă sau apă potabilă neconformă, lipsă utilităţi.
Totodată, în anul şcolar trecut, 160 de şcoli au primit fonduri pentru reabilitare şi modernizare, însă în unele unităţi lucrările nu au fost demarate. Astfel, în 18 şcoli lucrările sunt în faza de proiectare, în 29 este în derulare procedura de stabilire a constructorului, 62 sunt în şantier, în timp ce 51 de şcoli au ajuns la faza de recepţie a lucrărilor.