Unul dintre cele mai proaste drumuri județene DJ208H, Baisa – Corni – Srafineşti, a scăpat de această etichetă după ce constructorii au terminat de turnat cele două straturi de asfalt. În primăvară s-a lucrat la fundația drumului pe prima parte (n.r. – Baisa – Corni) și la egalizare pe cea de a doua (n.r. – Corni – Sarafinești). De la jumătatea lunii septembrie s-a început a turna asfaltul, iar acum, primul sector de drum, Baisa – Corni, lung de şase kilometri a fost finalizat. Mai mult, pentru că vremea ţine cu constructorul, conducerea Consiliului Judeţean (CJ) şi cea a Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani au decis să se toarne un strat de asfalt şi pe sectorul Corni – Sarafineşti, lung de 6,6 kilometri. „Am considerat ca fiind oportun și absolut necesar ca lucrările de reparații ale DJ 208 H să fie extinse și pe sectorul cuprins între localitățile Corni și Sarafinești. Prin urmare, aceste lucrări vor fi demarate la începutul săptămânii viitoare și vor consta în turnarea unui covor asfaltic într-un strat. După finalizarea lor, vom avea covor asfaltic în perfectă stare de viabilitate pe întreg traseul Baisa – Corni – Sarafinești – Poiana – Vorona, pe o lungime de aproximativ 19 kilometri”, a declarat Dorin Birta, vicepreședintele CJ Botoșani, responsabil cu drumurile judeţene.
Locuitorii acuză traficul greu
Locuitorii din Corni sunt mulţumiţi de noul drum, pentru că nu mai trebuie să ocolească prin Mesteacăn pentru a ajunge în Botoşani. Aceştia afirmă că dacă nu va fi oprit traficul greu, drumul se va strica la fel de repede ca şi acum câţiva ani. „Drumul ăsta a fost sfărâmat de mașinile care cară balastru și material de balastieră din Siret. Pot să bage ei milioane de euro, dacă nu le interzic circulația pe aici se va strica din nou. Când trec, ni se zguduie și casele din temelii, iar dacă drumul va fi bun vor merge și cu viteze mai mari”, a declarat un sătean din Corni.
144 de kilometri de drumuri de pământ și piatră
Județul Botoșani are 652 de kilometri la nivelul județului, din care aproximativ 241, adică 37% sunt asfaltați. Din aceștia, peste 81% asigură condiții bune de circulație, 14% mediocre, iar 5% sunt în stare proastă. De asemenea, 266 de kilometri, adică 41% din rețeaua de drumuri județene, au o îmbrăcăminte asfaltică ușoară, adică un start subțire de asfalt, de câțiva centimetri, turnat peste structura drumului. Deoarece majoritatea covoarelor asfaltice au fost turnate în ultimii doi-trei ani, 50% dintre acestea se prezintă în stare bună, 17,4% sunt într-o stare mediocră, în timp ce aproape o treime (31,7%) sunt rele. Câteva sute de metri, situate dincolo de stațiile de betoane de la Bucecea spre Hânțești sunt de-a dreptul impracticabili, fiind distruși de mașinile ce deservesc balastiera de pe malul Siretului.
Marea problemă este că în secolul XXI mai avem peste 144 de kilometri de drum județean de pământ și piatră. Dintre aceștia, peste 90% au stare mediocră, în timp ce 6,4% sunt proaste. Într-o stare bună sunt doar 3% din drumurile de piatră, adică doar ceva mai mult de patru kilometri.
Per total, 51,5% din drumurile județene sunt bune, 32,3% sunt mediocre, iar rele și impracticabile sunt 16,2%.