Drumul spre Iași prin Plugari rămâne în gropi.
După un an de la finalizarea celor 12 kilometri de asfalt, s-a terminat licitația pentru modernizarea restului de 2,77 de kilometri. S-a terminat e un fel de a spune, pentru că, în deja consacratul stil local, unul dintre constructori a contestat licitația și totul se amână.
Cu câteva zile înainte de locale, comisia de achiziții din cadrul Direcției Județene de Drumuri și Poduri (DJDP) a finalizat raportul procedurii și a dat drept câștigătoare asocierea dintre Vulturi Botoșani, adică Try Betoane, și Autotehnorom, firma controlată de Vasile Râpan și care conduce asocierea ce va moderniza drumul Botoșani – Ștefănești. Rezultatul nu a fost pe placul celor din asocierea Cornell’s Floor cu Test Prima Suceava, motiv pentru care au atacat rezultatul la Consiliul Național de Soluționarea Contestațiilor (CNSC).
Trebuie spus că la ultimele licitații ale DJDP la care a participat Cornell’s Floor, firma controlată de Marcel Bârsan a contestat rezultatul întârziind astfel semnarea contractelor. A fost și cazul licitației pentru modernizarea celor 2,5 kilometri din DJ 292A, Corlăteni – Dimăcheni. Și aici asocierea condusă de Cornell’s Floor a contestat tot Vulturi. La solicitarea CNSC, ofertele au fost reevaluate, iar câștigător a fost dat tot Vulturi. Toate aceste tertipuri nu au făcut decât să întârzie semnare unui contract pentru realizarea unui petec de drum care și așa trebuia terminat de ani.
„E bine că s-a ajuns în faza aceasta”
Mai trebuie spus că Marcel Bârsan este implicat în procesul de corupție a fostului președinte al CJ, Florin Țurcanu, cel care a girat afacerea asfaltării inițiale cu Bitunova a drumului Prăjeni-Plugari și pentru care CJ va trebui să plătească aproape nouă miliarde de lei către constructor, deși drumul a devenit necirculabil din prima iarnă. Mai mult, repararea lui a fost blocată timp de mai mulți ani tocmai din cauza procedurilor judiciare.
„E bine că s-a ajuns în faza aceasta. Dat fiind că se face pe fonduri proprii, o să se facă în final. O să se rezolve și cu contestațiile! Așa e la noi! Important este ne ajute vremea să nu plouă, să fie uscat și temperaturi de peste cinci grade și într-o săptămână s-ar putea termina”, a declarat Costică Macaleți, președintele în exercițiu al Consiliului Județean.
600 de mii de euro pe kilometru
Revenind la lucrarea de 2,77 de kilometri, aceasta are o valoare estimată de aproximativ 8,5 milioane de lei (n.r. – 1,7 milioane de euro), fără TVA, şi presupune turnarea de asfalt, efectuarea de rigole şi podeţele de rigoare. Termenul de execuţie al lucrărilor este de un an de la finalizarea procedurii de achiziţii.
Despre investiţiile pentru acest sector s-a vorbit şi anul trecut, după finalizarea asfaltării în zonă, doar că lucrurile s-au împotmolit. Mai întâi, autorităţile au constatat că cei 2,77 kilometri de drum rămas neasfaltaţi figurau în acte ca fiind de piatră şi nu puteau fi asfaltaţi pe întreţinere, fiind necesare lucrări de investiţii. Cum acestea nu erau prinse în bugetul pe anul trecut, lucrările au fost amânate pentru acest an. Cum imediat după ce s-a aprobat bugetul la nivelul judeţului a izbucnit pandemia de coronavirus şi s-a impus starea de alertă, proiectanţii au vrut să-l lucreze pe baza datelor gps, doar că reprezentanţii DJDP le-au cerut să vină pe teren să facă măsurătorile la faţa locului. Acest lucru s-a petrecut la jumătatea lunii mai, iar acum o lună, după aprobarea proiectului tehnic în CJ, acesta a fost scos la licitaţie.