90 de unităţi şcolare botoşănene se numără printre cele 3000 de şcoli din România beneficiare ale programului prin care se asigură conectarea la internet. Programul a fost inițiat de Guvernul României, în colaborare cu principalele companii de telecomunicații din România, respectiv Digi | RCS & RDS, Vodafone, Orange și Telekom.
Aceste conectări se realizează prin rețele de fibră optică astfel încât să se asigure acces la internet de tip broadband, de mare viteză, care permite derularea activităţii didactice în condiții bune. Orele online presupun conexiunea video și atunci doar conexiunea prin fibră optică asigură viteza necesară simultan pentru un număr mare de elevi și profesori.
Potrivit reprezentanţilor Ministerului Educaţiei şi Cercetării, instituţia a beneficiat de o mare deschidere din partea acestor operatori de a susține educația. Toate lucrările de conectare sunt cu titlu gratuit, mai mult decât atât, operatorii și-au asumat și furnizarea serviciilor, tot gratuit, pe o perioadă de 12 luni.
Prin acest program, companiile de telecomunicaţii vor conecta la reţeaua de internet 110 de spaţii şcolare botoşănene, ştiut fiind faptul că multe unităţi de învăţământ îşi desfăşoară activitatea în două – trei clădiri.
„Acest program este de mare ajutor”
Printre unităţile incluse în acest program naţional se numără colegiile „Mihai Eminescu”, „Ghica” Dorohoi, „Gheorghe Asachi”, Clubul Copiilor Darabani, Şcoala Profesională de Cooperaţie, liceele „Petru Rareş”, „Nicolae Bălcescu” Flămânzi, „Elie Radu”, „Nicolae Iorga”, Dimitrie Cantemir” Darabani, Bucecea, Liceul de Artă „Ştefan Luchian”, Seminarul Teologic Dorohoi şi Liceul cu Program Sportiv. Acestora li se alătură şcolile 2, 11, „Sfântul Nicolae”, „Grigore Antipa” Botoşani, „Spiru Haret” Dorohoi şi multe alte unităţi din mediul rural.
„Acest program este de mare ajutor pentru toate unităţile care în evidenţele noastre figurau cu clădiri neracordate la internet. La finalizarea acestui program, în toate clădirile şcolare unde se învaţă va fi internet. Şcolile botoşănene incluse în program au fost repartizate pe companii de telecomunicaţii. Operatorii deja au ajuns în şcoli, au luat legătura cu directorii şi se lucrează. Acum depinde de fiecare companie cum se organizează”, a declarat Gabriel Hârtie, inspector şcolar general.