Am spus că cea mai mare performanță a lui Călin Flutur este să-ți faci firmă la stat, cu acționar unic CL, să o conduci 22 de ani, 10 ani ca director și 12 ani ca primar și să-ți angajezi aici toata clientela politică și personală, desigur că v-ați dat seama că este vorba de LOCATIVA SA Botoșani. Această societate are 50 de salariați(un post este suspendat pentru Cătălin Flutur dacă pierde primăria), încasează chirii pentru clădirile statului închiriate cetățenilor de aproximativ un milion de euro anual și toți banii încasați se folosesc pentru salarii și confortul salariaților. Acest lucru se întamplă de 22 de ani, după managementul performant inventat de Cătălin Flutur.
Trebuie să ne întrebăm cu ce se ocupă cei 50 de salariați, dacă toată treaba lor este să încaseze niște chirii care de cele mai multe ori se achită de către chiriași în mod voluntar. Trebuie să ne întrebăm dacă această societate ar fi privată, dacă ar avea nevoie de 50 de salariați sau doar de 5 sau cel mult 10 salariați cu tot cu activul de partid? Desigur că nu putem ști cu ce se ocupă salariații, știm doar că mănâncă toate încasările din chirii și că de 22 de ani, Consiliul Local Botoșani în calitate de acționar unic, nu a încasat nici un leu dividende pe care să le folosească pentru comunitate. Să ne gândim că dacă erau doar 5 salariați, cheltuielile cu urmărirea și încasarea chiriilor ar fi fost de 10 ori mai mici și ar fi rămas în acești ani 20 de milioane de euro pentru comunitate și se putea repara Teatrul Mihai Eminescu, grădina de vară a teatrului și chiar se putea construi o clădire și pentru Filarmonica din Botoșani. Nu deținem date cu privire la activitățile salariaților societății, dar ne putem da seama cam cu ce se ocupă dacă ne uităm la preocupările bravilor conducători.
Din studierea declarațiilor de avere ale directorilor acestei societăți, aflăm că aceștia au cu totul alte preocupări, decât conducerea societății Locativa, ceea ce ne face să credem că au timp berechet la dispoziție. Astfel Directorul General Interimar, că titular este Cătălin Flutur, este și președintele Asociației de Proprietari Marchian fiind astfel beneficiarul atât a salariului de la Locativa de 74.952 lei cât și a indemnizației de președinte de asociație de proprietari de 2.160 lei. Directorul economic este un geniu în materie, deoarece are timp să asigure consultanță în management la un număr de 31 de primării din județ, de regulă conduse de primari liberali cu care are contracte de consultanță și încasări în ultimii 5 ani de 1.174.972 lei(aproximativ 250.000 de Euro) din bani publici, conduce din poziția de Președinte al Consiliului de Administrație și o altă societate desigur cu pierderi a consiliului local, respectiv SC Eltrans SA de unde încasează indemnizații în valoare de 12.636 lei anual, cât și din alte activități profesionale desfășurate în afara societății Locativa de unde încasează 48.000 lei anual.
Mă întreb câte alte minuni mai gasesc dacă ajung în primărie și încep să-mi pun în valoare experiența și cunoștințele mele profesionale de controlor financiar și de expert contabil judiciar și sa-mi fac datoria cu cinste și înțelepciune? De asemenea mă întreb, de ce ar mai trebui votat Cătălin Flutur, după minunea de management pe care a inventat-o la societatea Locativa? Cred că este timpul unei schimbări majore de management politic și administrativ la nivelul Primăriei Botoșani dar și la societățile comerciale unde Consiliul Local Botoșani este acționar unic! Pentru a realiza acest lucru, vă cer votul pentru PRIMAR și CONSILIUL LOCAL BOTOȘANI, pentru reprezentanții Partidului Mișcarea Populară!
Un alt management „de succes“ la societatea ELTRANS SA Botoșani – 13 salariaţi / autobuz
SC Eltrans SA Botoșani este o societate unde Consiliul Local Botoșani este acționar unic și are ca obiect de activitate ”transporturi urbane, suburbane și metropolitane de călători”. Este condusă de liberali și are conform bilanțului depus la finanțe la finele anului 2019, o pierdere de aproximativ 600.000 lei(125.000 euro) realizată cu un număr mediu de 121 salariați. Odată cu schimbarea transportului electric cu tramvaiul, cu transportul cu autobuze, structura și numărul salariaților s-a schimbat, astfel din declarațiile directorului executiv rezultă că pentru autobuze au mai fost angajați 10 șoferi dar a și concediat 17 salariați, rezultand un numar de salariați la zi de 114.
Am făcut aceste calcule ca să aflăm cam câți salariați revin la un autobuz și am aflat astfel că aproximativ 13 salariați sunt plătiți din veniturile realizate de un singur mijloc de transport. Nici un economist nu cred că dă șanse de funcționare pe principiul profitului unei asemenea entități, care ar putea încasa lunar venituri din transportul călătorilor cu cele 9 autobuze de 350.000 lei(10 curse cu 50 de călători x 2,5 lei/bilet x 30 zile), din care se suportă cheltuielile cu reparațiile și combustibilul de aproximativ 6.000 lei, salarii de aproximativ 300.000 lei(calculat cu salariu mediu net de 1.500 lei/salariat) și evident rata lunară de leasing de aproximativ 157.000 lei. Fără a mai lua în calcul și alte cheltuieli cu impozitele și taxele aferente, Eltransul va aduce pierderi Consiliului Local de peste 110.000 lei lunar, calcul generos ținând cont că autobuzele circulă cu mai puțin de 50 de călători și salariile medii sunt mai mari de 1.500 lei net.
Domnilor decidenți, dacă credeți că ați făcut tot ce trebuie pentru funcționarea acestei societăți, dacă credeți că cea mai bună soluție a fost să introduceți pentru transportul public urban aceste autobuze poluante(consum urban 50 litri la 100 de km) în locul transportului electric, dacă credeți că scopul funcționării societății este să realizeze pierderi, vă înșelați! Este timpul să vă reorientați profesional către profesii în care vă pricepeți și unde să nu aveți nici o tangență cu gestiunea proprietății publice sau private a statului și cu banul public.
Candidat la funcția de PRIMAR,
Ec. Ciubotaru Gheorghe, expert contabil judiciar
Comandat de Partidul Miscarea Populară. Realizat de Kharisma Intact Society SRL-D; Cod unic de indentificare 21200020