spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocal BTAplicație europeană deschisă pentru modernizarea drumului Botoșani - Ștefănești

Aplicație europeană deschisă pentru modernizarea drumului Botoșani – Ștefănești

O veste uriașă pentru infrastructura județului. Guvernanții au deschis aplicația de finanțare a modernizare a drumului național DN 29D Botoșani – Ștefănești pe fonduri europene, care ar da și garanția executării lui, după ce semnarea contractului cu consorțiul care a câștigat licitația s-a tergiversat mai bine de jumătate de an.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Valoarea totală a proiectului este de 260.895.636 lei, dintre care 85%, adică 219.748.309 lei, ar putea fi asigurată din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014 – 2020. Restul de 41.147.327 lei, reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA, fiind contribuția proprie a României.

Am înțeles că s-a deschis aplicația, dar încă nu s-a aprobat încă, așa cum s-a întâmplat pentru DN 28B (n.r. – Botoșani – Târgu Frumos). Noi nu vom sta după beneficiar și vom folosi resurse proprii, după care beneficiarul va face plata. Că este din fonduri europene sau de la bugetul național, nu mai este treaba noastră”, a declarat Ioan Vasile Rîpan, cel care controlează firma suceveană Autotehnorm.

Contract semnat abia la jumătatea lunii mai

Licitația pentru modernizarea sectorului de drum a fost câștigată la jumătatea lunii noiembrie a anului trecut de către un consorţiu condus de compania Autotehnorom și din care mai fac parte: OPR Asfalt (Timişoara), Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania) și Evalcons Tech (Bacău). Contractul a fost semnat însă la jumătatea lunii mai, după ce comisia de achiziții din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a cerut amânări succesive. Contractul are o valoare de 208.444.894,73 lei fără TVA.

Această asociere este cea care a făcut centura Sucevei.

Lucrările trebuie să înceapă în această toamnă

Până la jumătatea lunii noiembrie ar trebui să se realizeze proiectarea și să se obțină avizele necesare demarării modernizării drumului, care ar urma să fie finalizată în doi ani din acel moment, adică jumătatea lunii noiembrie 2022. Antreprenorul va trebui apoi să asigure încă șapte ani, începând de la recepția drumului de către CNAIR, garanția lucrărilor. „Realizarea lucrărilor de modernizare a acestui drum național, conduc la stabilizarea elementelor drumului, la înlăturarea pericolelor de alunecare, reducerea duratei de transport, creşterea confortului şi siguranţei în trafic, dezvoltarea zonelor pe care le deserveşte DN 29D, reducerea costurilor de întreţinere şi reparaţie ale vehiculelor, îmbunătățirea condițiilor de mediu și atragerea forței de muncă locale în perioada realizării lucrărilor”, se arată într-un comunicat al CNAIR.

Finanțare asigurată doar pentru 1% din drum

Problema mare e că pentru acest drum au fost bugetate în acest an doar două milioane de lei, adică mai puțin de 1% din necesar. E drept că sunt prinse și credite angajament, dar situația economică a țării e greu de crezut că se va face uz de ele în acest an.

Într-un răspuns la o solicitare a „Monitorului de Botoșani”, reprezentanții CNAIR au ținut să sublinieze că „sumele individuale alocate fiecărui proiect de investiții derulat de CNAIR sunt sume estimate pentru anul 2020”. „Aceste sume diferă de necesarul comunicat de antreprenori, de regulă supraestimat, deoarece decontarea lucrărilor se va efectua după realocarea bugetară și în funcție de ritmul real al lucrărilor în teren”, se mai arată în răspunsul CNAIR. În acesta an, compania de drumuri dispune, pentru obiectivele de investiții, de aproximativ trei miliarde lei, bani care „vor asigura prin redistribuire, decontarea tuturor lucrărilor din acest an”.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
2.7 ° C
2.7 °
0.5 °
77 %
3.7kmh
80 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...