Anunţul făcut de viceprimarul Cosmin Andrei vizând premierea elevilor care au obţinut media maximă la examenele naţionale a iscat nemulţumiri.
Viceprimarul a anunţat că va iniţia un proiect de hotărâre de Consiliul Local pentru ca toţi elevii de 10 să primească de la municipalitatea botoşăneană câte 1000 de lei. Edilul i-a nominalizat pe cei patru elevi cu zece la Bacalaureat, însă a spus că nu-i cunoaşte pe elevii cu 10 la Evaluarea Naţională şi a rugat pe cei care-i cunosc să le transmită numele printr-un mesaj privat, respectiv ca mesajul său pe facebook să fie distribuit pentru a fi cunoscuţi şi aceşti elevi.
Profesorul Daniel Botezatu, consilier municipal PNL, a reacţionat după anunţul viceprimarului. „Ideea e ok, domnule viceprimar. Asta intenționa să facă și domnul primar, dar ați furat startul. Ce nu înțeleg e trimiterea numelor copiilor în privat! Păi îl aveți pe domnul Hârtie inspector școlar general, PSD, faceți o adresă de înaintare. În privat? Dar ce, le dați bani în privat? Chiar vreau să văd lista oficială IŞJ cu acești copii, nu-i mai băgați în contul alimentat cu bani al dumneavoastră de pe facebook. Domnul primar asteaptă şi contestațiile, mai pot veni medii de 10. Să vă fie rușine, chiar nu aveți limite? Sper că nu-i puneți și să recite Luceafărul”, este mesajul profesorului Daniel Botezatu.
Alţi botoşăneni au reacţionat arătând că ar trebui premiaţi şi elevii care au nota 10 la una sau două probe de examen, dar nu au media maximă, inclusiv cei care au trecut cu bine de examene.
Elocvent este mesajul profesorului Elena Siminiceanu. „Este o adevărată pandemie printre politicieni de a se lipi <ca marca de scrisoare> de oameni care au atins performanța prin efort propriu: artiști, sportivi, oameni de știință și, mai nou, de elevii olimpici și cu rezultate foarte bune la examenele naționale. Din păcate pentru noi, apropierea politicienilor de performeri nu-i face nici mai buni și nici mai deștepți. Pentru că performanța nu este un virus care să treacă de la om la om. Ea se construiește printr-un efort constant și de durată”, a scris cadrul didactic.