Cosmin Andrei, viceprimar al municipiului, a anunţat că a modificat frecvenţa cu care se golesc coşurile stradale „pentru că situaţia devenise una cu adevărat supărătoare”.
„În careul cuprins între străzile Sucevei, Ion Pillat, Pacea, Tudor Vladimirescu, de acum se va face curăţenie şapte zile din şapte şi nu ca până acum patru zile din şapte. Impactul la buget este de 45.000 de lei pe lună”, a precizat viceprimarul.
Această problemă este în principal generată de botoşănenii care pun pungile cu deşeuri menajere în coşurile stradale şi a fost readusă în atenţia consilierilor municipali de Cătălina Lupaşcu, în ultima şedinţă a Consiliului Municipal. Ea a cerut Poliţiei Locale şi Urban Serv să ia măsuri, deoarece acest fenomen se extinde din ce în ce mai mult în municipiu. „Văd pe Facebook cetățeni care postează foarte multe fotografii cu coșurile de gunoi stradale, arhipline, pline de gunoi menajer. Acest lucru se întâmplă pe străzile Săvenilor, Tudor Vladimirescu, Pacea. Am văzut cetățeni care au postat asemenea fotografii. Rog Poliția Locală să vină cu modificări privitoare la cuantumul amenzilor pe care le pot da cetățenilor care nu respectă regulile de bun simț și anume să-și ducă gunoiul menajer în zonele special amenajate”, a declarat Cătălina Lupașcu.
Consilierul municipal a adăugat că poliţiştii locali ar trebui să ia exemplu de la colegii lor din Oradea, care sunt îmbrăcaţi civil şi acţionează ferm în situaţii de acest gen.
„Fenomenul gunoiului menajer pus în coşurile stradale, se alătură celuilalt fenomen, apărut după această pandemie şi anume seminţele. Parcurile au devenit iarăşi pline de seminţe, inclusiv în oraş, oriunde avem bănci, covorul de seminţe este prezent. Cred că e timpul să luăm măsuri şi rog Poliţia Locală să ne anunţe în fiecare şedinţă de Consiliu Local ce a făcut în acest sens pentru a păstra oraşul curat”, a mai spus Cătălina Lupaşcu.
După intervenţia consilierului liberal, primarul Cătălin Flutur a explicat că, din luna martie, municipalitatea nu mai beneficiază de serviciile Poliției Locale, instituţie trecută în subordinea Ministerului Afacerilor Interne pe perioada de urgență și pe perioada în care a fost instituită stare de alertă. „Ceea ce spuneți dumneavoastră este foarte adevărat, este o dispoziție a celor de la Urban Serv să nu se mai ridice gunoiul din coșuri și postaci care să fotografieze şi să pună pe… este un lucru bine știut şi făcut cu mare intenție”, a precizat edilul.
Şi preşedintele de şedinţă, Eugen Ţurcanu, a cerut conducerii Urban Serv să ia măsuri deoarece sunt multe probleme în oraş în ceea ce priveşte salubrizarea.
În schimb, viceprimarul Cosmin Andrei a explicat că totul pleacă de la Direcţia Edilitare din cadrul primăriei, care a redus frecvenţa de colectare a deşeurilor din oraş.
Noul contract de salubrizare a intrat în vigoare pe 1 iunie
Reprezentanţii Urban Serv au explicat că de la începutul acestei luni s-a intrat pe noul contract de salubrizare.
„În vechiul contract de salubrizare, tariful era raportat la salariul minim pe economie de prin 2010 – 2012, de aici rezultând un tarif mic. Pe noul contract de salubrizare, am fost obligaţi prin lege ca noul tarif să fie adaptat la o fundamentare care să ţină cont de salariul minim care este acum, 2.230 de lei. În aceste condiţii, factura a crescut foarte mult. Dacă într-o lună primăria plătea 400.000 – 500.000 de lei pentru salubrizare străzi, acum ar trebui să plătească 700.000 – 800.000 de lei şi nu-şi permite. Ca să plătească aceeaşi factură, primăria a scăzut frecvenţa. Spre exemplu, pe străzi ca Primăverii, Bucovina, Calea Naţională se făcea curat şi se goleau coşurile stradale şapte zile din şapte, însă, de la 1 iunie, pe aceste străzi se acţiona patru sau cinci zile din şapte. Botoşăneanii trebuie să ştie că noi acţionăm la comanda primăriei”, a afirmat Bogdan Buhăianu.
Rămâne de văzut dacă modificarea frecvenţei de golire a coşurilor stradale, măsură decisă ieri de Cosmin Andrei, va duce la normalizarea situaţiei.