spot_img
marți, noiembrie 26, 2024
HomeLocal BTRomânii învață să fie mai buni

Românii învață să fie mai buni

49% dintre respondenții studiului au donat pentru cauze caritabile în timpul pandemiei Covid-19
♦ Suma medie de bani donată de românii participanți la sondaj a fost de 258 lei
♦ 46% au declarat că au ajutat spitalele și centrele medicale, iar 36% au donat către cauzele care luptă împotriva noului coronavirus

Românii și-au regăsit vocația de a-și ajuta semenii. Una din două persoane a donat bani în timpul pandemiei, conform unui sondaj inițiat de Banca Comercială Română (BCR).

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Pentru a înțelege comportamentul românilor cu privire la donații, BCR a inițiat un sondaj pentru platforma de fundraising Bursa Binelui, creată în parteneriat cu Euplătesc.ro. Sondajul a fost făcut în colaborare cu One Poll și arată modul în care respondenții s-au raportat la cauzele sociale, în special în contextul crizei actuale.

Jumătate dintre români susțin că au donat bani

Conform studiului, aproape jumătate dintre respondenți (49%) au donat bani pentru cauze caritabile în timpul pandemiei de Covid-19. Numărul persoanelor care au donat este considerabil mai mare față de perioada anterioară, când doar 12% dintre respondenți au spus că au donat des și foarte des. În medie, un român participant la sondaj a donat de trei ori în timpul pandemiei, comparativ cu perioada anterioară crizei, când 39% au spus că au donat rar sau chiar niciodată.

Suma mediei donată de respondenţi în timpul pandemiei a fost de 258 lei. Cei mai mulți (48%) au donat sume mai mici de 100 lei, 18% au donat între 101 și 200 lei, iar 20% au donat sume cuprinse între 201 și 500 lei și doar 10% dintre respondenți au donat mai mult de 500 lei din bugetul lor. Cei mai mulți (43%) au făcut donații prin SMS, 26% au apelat la internet și la serviciile bancare prin mobil, iar 23% au donat online, direct pe site-ul organizației.

Spitalele, principalele beneficiare

Când vine vorba despre cauzele pentru care au donat bani, aproape jumătate (46%) dintre respondenți au declarat că au ajutat spitalele și centrele medicale, iar 36% au donat către cauzele care luptă împotriva coronavirus. Ajutorul românilor s-a îndreptat și către copiii aflați în sărăcie, 33% donând pentru susținerea acestora, urmați de persoanele fără adăpost, pentru care au donat 12% dintre respondenți și de educație (10%). Pe ultimele locuri se află arta și cultura și susținerea companiilor locale, doar 2% dintre respondenți donând pentru fiecare în parte. De asemenea, doar 5% au donat pentru susținerea mediului și 6% pentru cauze care luptă împotriva cancerului.

Deși majoritatea românilor a donat pentru spitale și lupta împotriva Covid-19, cei mai mulți dintre participanții la sondaj (63%) sunt de părere că cea mai mare nevoie de ajutor în aceste vremuri o au copiii și ONG-urile care lupă împotriva sărăciei copiilor.

„Și o sumă mică poate ajuta”

Motivul pentru care mai mult de jumătate (58%) dintre cei chestionați a donat este conștientizarea că și o sumă mică de bani poate ajuta mult. Pe de cealaltă parte, românii care nu au donat declară că dacă ar dispune de un venit mai mare, atunci ar fi mai predispuși să ofere bani organizațiilor. Acest lucru se observă și din faptul că opt din zece respondenți sunt de acord cu afirmația: „Suntem toți în această situație împreună. Cei care își pot permite ar trebui să îi ajute pe cei aflați la nevoie”.

Ne-a interesat mereu atitudinea românilor cu privire la donații, mai ales că în ultimii șapte ani am crescut propria noastră platformă de fundraising, Bursa Binelui. Tocmai pentru că am trecut și trecem printr-o perioadă atipică, am fost curioși să aflăm mai multe despre acest subiect și în special cum s-a schimbat comportamentul oamenilor în timpul pandemiei”, declară Nicoleta Deliu, Head of Communication & CSR BCR.

Studiul a fost realizat online, la finalul lunii mai, pe un eșantion de 1.000 de persoane. Eșantionul studiat reproduce, din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografică a populaţiei utilizatorilor de Internet din România cu vârsta de peste 18 ani.  

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
-1.6 ° C
-0.4 °
-1.7 °
90 %
2.6kmh
6 %
mar
4 °
mie
6 °
joi
8 °
vin
4 °
sâm
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...