Consilierii municipali au votat ieri, 11 iunie, proiectul vizând aprobarea procedurii şi a criteriilor în vederea organizării concursului pentru ocuparea funcţiei de şef serviciu în cadrul Serviciului public pentru administrarea pieţelor, oborului şi cimitirelor aflate în proprietatea municipiului Botoşani.
Înainte de vot, Cosmin Andrei, viceprimar al municipiului, l-a întrebat pe primarul Cătălin Flutur, iniţiatorul proiectului de hotărâre, de ce a inclus o serie de condiţii suplimentare faţă de cele prevăzute pentru funcţia publică. „Care sunt considerentele pentru care aţi cerut vechime în specialitate zece ani şi experienţă în funcţia de conducere opt ani, pentru persoana care va trebuie să conducă acest serviciu şi dacă aveţi o persoană pe care doriţi să o puneţi în această funcţie, din moment ce aţi trecut condiţii atât de dure şi îngrădiţi accesul unor tineri care poate nu au această experienţă şi vin cu altă viziune în ceea ce priveşte gestiunea pieţelor şi cimitirelor. Din această documentaţie pe care aţi prezentat-o cred că lipseşte un singur lucru – CV-ul persoanei care trebuie să ocupe acest post, ţinând cont de aceste condiţii. Vă rog să ne explicaţi de ce aţi pus condiţii atât de dure, şi la cine vă gândiţi”, i-a spus Cosmin Andrei primarului.
Eugen Ţurcanu, preşedintele de şedinţă, le-a transmis consilierilor că în sală se află Anca Dumitrescu, şeful Serviciului resurse umane, care putea oferi informaţii suplimentare în legătură cu acest concurs, reamintind că şi atunci când a fost el angajat în primărie au fost condiţii similare de vechime.
„Condiţiile sunt generale pentru că nu vorbim de un simplu angajat la Primăria Botoşani, vorbim de un post important în municipiul Botoşani, şef de serviciu care se ocupă de cimitire, pieţe şi oboare şi atunci cred că experienţa profesională şi experienţa în funcţia de conducere este esenţială, Repet, au mai fost posturi scoase la concurs cu aceste condiţii şi pot să vă spun că un tânăr care poate să aibă zece ani în câmpul muncii şi are 34 de ani sau 40 de ani… Chiar nu ne putem juca cu 24 – 25 de ani, abia au terminat facultatea. Deci şi la 34 de ani poate să ocupe acest post”, a explicat Cătălin Flutur. Edilul a adăugat că experienţa într-o funcţie de conducere este esenţială. „Nu am vrea să dăm pe mâna unor amatori nişte posturi, cum s-a mai întâmplat în Primăria Botoşani şi au dus serviciile şi birourile acolo unde le-au dus, fără performanţă. Mi se pare un lucru absolut echilibrat, nu cred că o să fie aceleaşi condiţii şi la celelalte posturi ocupate în respectivul serviciu. Asta este propunerea mea, dar vă motivez de ce am luat această decizie. Puteam să pun 20 de ani în funcţia de conducere, dacă consideraţi că ar fost cu oarece dedicaţie”, a răspuns primarul.
După cele două intervenţii, s-a trecut la vot, proiectul întrunind 19 voturi „pentru”, social democraţii Silvia Diaconu, Călin Bosovici şi Gabriel Tanasă abţinându-se de la vot.
Pot participa la concursul care va fi organizat de primărie persoanele care au studii superioare de lungă durată în domeniul economic/tehnic sau juridic, au o vechime în specialitatea studiilor de minim zece ani şi experienţă într-o funcţie de conducere de opt ani.
Noul serviciu care va fi înfiinţat în primărie va prelua pieţele, cimitirele şi oborul, obiective care în ultimii ani s-au aflat în administrarea societăţii Urban Serv.