Conducerea Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Botoșani este pe cale de a fi demisă, după un control dispus de conducerea Prefecturii Botoșani în urma unor sesizări făcute de sindicatul salariaților din instituție, care acuza sabotarea activității de către directori.
În urma controlului, potrivit unui comunicat al Prefecturii, „s-a constatat că platforma dedicată primirii cererilor nu a funcționat în perioada 6-8 aprilie, angajaţii AJOFM folosind laptopurile conectate la rețeaua wi-fi pentru a descărca și prelucra cererile trimise la adresa de email dedicată”. „Totodată, s-au constatat deficiențe privind înregistrarea și circuitul documentelor la nivel de instituție, nerespectându-se astfel procedura internă. De asemenea, nu există la nivelul instituției procedură privind modul de intervenție în situații de nefuncționare a sistemului informatic sau alte documente scrise în care să fie consemnate intervențiile efectuate asupra echipamentelor informatice”, se arată în comunicare.
Directorul executiv al AJOFM, Teodor Dimitriu, susține că cele constatate de echipa de control nu sunt foarte grave și că nu poate fi schimbat că este funcționar public și mai mult a dat și examen pe post. „Am primit un proces verbal și eu și l-am citit. Nu este ceva grav… Agenția Națională a știut că nu avem aplicație. Luni (n.r. – 6 aprilie), când am venit la serviciu am chemat informaticianul și am înștiințat conducerea ANOFM”, a declarat Dimitriu, care susține că au fost niște update-uri pe care sistemul informațional al AJOFM Botoșani nu le-a suportat.
Comunicatul Prefecturii lasă să se înțeleagă că plata ajutorului de șomaj pe 13-14 aprilie ar fi cauzată de problemele din sistemul informatic și că „lipsa bugetării”, motivul susținut de către Serviciul Buget, ar fi fost doar un pretext. „În perioada reclamată de petiționari au fost primite și raportate la ANOFM 290 de solicitări de la angajatori. Au fost vizate bun de plată în perioada 3-8 aprilie un număr de 190 solicitări, însă nu a fost acordată viza de control financiar preventiv, așadar plățile nu au fost aprobate de conducerea AJOFM și nu au fost efectuate”, se arată în comunicat.
„Abia pe 13 seara mi-a venit fila de buget. Astăzi (n.r. – ieri) am făcut plățile, 3,1 milioane lei, către 400 de angajați”, a mai spus Dimitriu, precizând că a primit cinci milioane de la bugetul central și că ar mai avea nevoie de bani pentru perioada în care a fost prelungită starea de urgență.
Conducerea Prefecturii a luat decizia de a transmite raportul de control la nivel central la conducerea „ANOFM spre informare și dispunere a măsurilor legale și către Ministerul Muncii și Protecției Sociale în vederea verificării de către Corpul de Control al ministrului a deficiențelor constatate”.
În momentul în care liberalii și-au împărțit funcțiile din instituțiile deconcentrate, la conducerea AJOFM a fost propusă Anca Apăvăloaie, șefa Serviciului economic din instituție.