Inspectoratul Şcolar Judeţean vine în ajutorul elevilor care nu au posibilitatea să interacţioneze online cu colegii şi profesorii lor. Instituţia botoşăneană a aplicat, în calitate de solicitant, în cadrul Iniţiativei Central Europene (ICE – Extraordinary Call for Proposals 2020), domeniul Educaţie şi învăţare electronică/ învăţare de la distanţă (EDU), pentru un proiect cu titlul „Ensuring equal opportunities for students from disadvantaged families in Botosani county, through digital educational tools in te context of the COVID 19 Pandemic” (Asigurarea de oportunităţi egale pentru elevii din familiile defavorizate din judeţul Botoşani, prin instrumente educaţionale digitale în contextul pandemiei de COVID 19). Valoarea totală a proiectului este de 39.722 de Euro.
„Beneficiarii acestui proiect vor fi o parte dintre elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a care nu beneficiază, în prezent, de mijloace tehnologice pentru interacţiunea online. Dacă proiectul va fi declarat eligibil, vor fi achiziţionate tablete cu SIM, hub-uri USB, abonamente la internet (pentru elevi), domenii de platformă pentru şcolile de unde provin elevii”, a declarat Gabriel Hârtie, inspector şcolar general.
Aproximativ 11.000 de elevi botoşăneni, dintr-un total de 58.000, nu dispun de mijloace tehnice pentru a putea interacţiona online cu colegii lor şi cu profesorii, în această perioadă. Gabriel Hârtie a declarat că cei 11.000 de elevi nu trebuie să-şi facă probleme, pentru că orele online nu sunt obligatorii. „Noi nu-i verificăm pe profesori şi nici nu-i obligăm să facă acele ore online. Am dorit să ştim care copii fie nu au tablete, calculatoare, sau conexiuni la internet pentru a putea interacţiona cu colegii de clasă şi cu cadrele didactice”, a explicat oficialul.
IŞJ a transmis către şcoli o recomandare privind interacţiunea online a profesorilor cu elevii prin diverse mijloace, acolo unde acest lucru este posibil.