Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au anunţat că inițiativa „Reacție pentru educație” a reușit să identifice o parte dintre resursele materiale necesare elevilor și cadrelor didactice pentru continuarea orelor în regim online. Până la această dată, aproximativ 110.000 de elevi și peste 1.000 de profesori au accesat platforma NARADA și au solicitat sprijin pentru continuarea educației în mediul online. Astfel, peste 7000 de elevi nu pot continua școala de acasă pentru că le lipsește conexiunea la internet, iar 16.000 de elevi au nevoi urgente.
La nivelul judeţului Botoşani, din cele transmise de cadrele didactice, 3124 de elevi şi 32 de profesori sunt afectaţi de starea de urgenţă. Datele se centralizează în fiecare zi, la ora 12.00.
Întreaga analiză statistică este disponibilă aici https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/profesori/.
Narada, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, cu susținerea Cora România, au lansat o platformă digitală care le permite profesorilor și elevilor să solicite resursele materiale necesare pentru a-și continua educația în mediul digital și, în același timp, oferă posibilitatea companiilor sau persoanelor interesate să se implice și să susțină comunitățile care au nevoie de sprijin. Astfel, au fost solicitate laptopuri, tablete smart, multifuncţionale, dar a fost evidenţiat şi faptul că foarte mulţi elevi nu au acces la internet.
Având în vedere că perioada de suspendare a cursurilor depinde de evoluția stării de urgență impusă de răspândirea virusului CoVid-19, inițiatorii „Reacției pentru Educație” vin cu un apel de implicare către comunități pentru satisfacerea unui număr cât mai mare dintre nevoile urgente pe care le-au exprimat profesorii și elevii. Toate datele primite din teritoriu sunt centralizate pe județe și sunt disponibile aici https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/rezultate/
„Momentele pe care le trăim cu toții ne-au făcut să conștientizăm cât de important este să fim uniți, să ne sprijinim și să găsim soluții concrete la nevoile pe care mulți dintre elevii și profesorii din diferite zone ale României le au. Este important să identificăm comunitățile vulnerabile și să venim în sprijinul celor care au nevoie în această perioadă de orice resursă educațională astfel încât școala să poată continua și de acasă”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației și Cercetării.