vineri, aprilie 11, 2025
AcasăLocal BTȘomaj tehnic tratat cu birocrație

Șomaj tehnic tratat cu birocrație

Suportarea de către stat a șomajului tehnic este o gură de oxigen pentru mediul privat în aceste momente de cumpănă economică, dar, tipic românesc, modul de lucru s-a modificat de câteva ori, de pe o zi pe alta, odată cu bâjbâiala de la nivel național. Colac peste pupăză, responsabilii din cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Botoșani sunt foarte lapidari în explicații, trimițându-i pe angajatori la cadrul legal fără a le explica acolo unde au greșit și ce trebuie să repare.

După ce președintele Klaus Iohannis a declarat starea de urgență, autoritățile naționale au anunțat că statul va suporta șomajul tehnic, în anumite condiții, pentru activitățile afectate de pandemia de coronavirus. Astfel s-a născut Ordonanța de Urgență 30/2020, care reglementa modul de acordare a acestui șomaj. Semnalele din mediul economic, mai ales cele referitoare la faptul că nu era drept ca agenții economici cu disponibilități bănești în cont să nu beneficieze de acest ajutor, deși activitățile lor au fost afectate de măsurile impuse de stat, au făcut ca guvernul să adopte o nouă Ordonanță de Urgență, nr. 32, care a relaxat condițiile de obținere a șomajului tehnic, dar a complicat formularistica de completat. „Au adăugat acolo și sexul angajatului și locul de domiciliu, parcă aceste lucruri nu erau evidente din nume sau din datele pe care Ministerul Muncii le are în Revisal”, a declarat un angajator botoșănean, nemulțumit de birocrația la care sunt supuși cei din mediul privat. Acesta a mai precizat că a fost nevoit să schimbe de trei ori formularistica de la începutul lunii și până în prezent, iar de la AJOFM nu i s-a răspuns decât făcându-i-se trimitere la cadrul legal, „mergeți la Ordonanța 32”, fără a i se preciza ce anume a greșit și ce ar trebui să mai completeze. „Ieri (n.r. – luni) nu a mers deloc platforma să descarci formulare de acolo, iar funcționarii folosesc un limbaj de lemn, care nu te lămurește, nu te ajută cu nimic și îți vine să te lași păgubaș”, a mai spus angajatorul.

De partea cealaltă, funcționarii AJOFM susțin că această situație le-a adus un volum uriaș de muncă suplimentar și că ei nu au nicio vină pentru că formularistica s-a schimbat. „Formularele au fost încărcate vineri pe platformă. E drept că s-au schimbat de vreo trei ori, dar s-au schimbat pentru a veni în ajutorul a cât mai multor angajatori. Ne confruntăm cu un număr uriaș de cereri, iar unele sunt greșite sau neconforme. De exemplu, unii au cerut șomaj tehnic de pe 14 martie, deși starea de urgență a fost decretată pe 16, în timp ce alții au venit cu formularele neconforme, cine știe de unde descărcate și e normal să fie întorși, pentru că altfel, dacă nu sunt în regulă, nu li se va putea plăti ajutorul”, a declarat un funcționar din cadrul AJOFM.

La rândul său, directorul AJOFM Botoșani, Teodor Dimitriu, a declarat că le-a cerut subordonaților să vorbească frumos cu angajatorii și să le explice, acolo unde este cazul, ce au de făcut, pentru că și așa aceștia traversează o perioadă dificilă. „Eu mereu le-am cerut să vorbească frumos. Dacă au fost incidente îi rog să depună plângeri și dacă se confirmă, vom lua măsuri”, a declarat Dimitriu, care a recunoscut că luni au fost ceva probleme cu site-ul. „Agenții economici trebuie să încarce cele trei documente, cererea, declarația pe propria răspundere și tabelul cu angajați pe platformă. Noi le vom prelua și după ce se va face rectificarea bugetară, le vom vira banii”, a mai spus șeful AJOFM Botoșani.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer fragmentat
2.2 ° C
2.2 °
1.6 °
86 %
1.8kmh
83 %
vin
4 °
S
7 °
D
14 °
lun
17 °
mar
18 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Mai bine ar fi în vacanță, dar pe viscolul ăsta e bun și teatrul.

EDITORIAL

În mod normal, un editorialist de la o publicație provincială ar fi trebuit să abordeze subiecte de interes local, cum ar fi demonstrația din...

EPIGRAMA ZILEI

Problema ucraineană Se va rezolva la țar Numai printr-un emisar Ales pe ... Sprânceană! - Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

Primăvara vine cu o veste extraordinară pentru iubitorii de film! Între 22 aprilie și 31 mai, Happy Cinema îți oferă ocazia de a viziona...

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...