spot_img
miercuri, noiembrie 27, 2024
HomeLocal BTModernizarea drumului Botoșani - Ștefănești, pusă pe modul de așteptare (video)

Modernizarea drumului Botoșani – Ștefănești, pusă pe modul de așteptare (video)

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) tratează cu un dispreț maxim județul Botoșani. Acest lucru se vede din modul în care se derulează licitațiile pentru infrastructura județului care au început anul trecut și nu s-au finalizat încă sau dacă s-au finalizat nu s-a semna contractul de lucrări. Este și cazul drumului Botoșani-Ștefănești, la care nu vor începe lucrările nici în acest an, deși comisia de achiziții din cadrul CNAIR a desemnat un câștigător la licitație încă de acum aproape jumătate de an.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Nu, nu am semnat încă. Cei de la CNAIR ne-au solicitat să prelungim polița de asigurare pentru garanţia de participare până pe 29 mai”, a declarat Vasile Rîpan, administratorul Autotehnorom Suceava, liderul singurei asocieri care a depus ofertă pentru realizarea acestui drum. Acesta nu-și explică tergiversarea semnării contractului, aceasta fiind a doua solicitare a CNAIR de prelungire a garanției de participare după cea de la începutul anului, însă speră ca acest lucru să se întâmple până la urmă, pentru că toate aceste tergiversări aduc costuri suplimentare. De exemplu, numai taxele pentru polița de asigurare pentru garanția de participare la licitație a costat în plus aproape 6.000 de lei din cauza amânării semnării contractului.

Subiect de război politic

Drumul Botoșani-Ștefănești a fost subiectul unui adevărat circ politic la finele anului trecut.

Licitația pentru modernizarea acestui drum, care leagă Uniunea Europeană de Moldova, a fost demarată la începutul lunii iunie. Pe 29 iulie a fost deschiderea de oferte, iar pe 29 octombrie trebuia finalizată licitația, doar că atunci, aceasta a fost amânată pentru 4 noiembrie, licitația fiind la acel moment încă în evaluare financiară.

Pe 31 octombrie, Doina Federovici, președintele PSD Botoșani, distribuia o postare a ministrului demis al Transportului, Răzvan Cuc, potrivit căreia CNAIR ar fi finalizat licitația pentru acest sector de drum, doar că pe 4 noiembrie, chiar în ziua învestirii Cabinetului Orban, CNAIR anunța prelungirea licitației până pe 18 noiembrie. Această situație a fost dezvăluită de „Monitorul de Botoșani”, iar reprezentanții celor două tabere au început lupta politică pe acest subiect.

Etape ale licitației, arse într-un minut

În dimineața zilei de 14 noiembrie, președintele PSD Botoșani, a dat publicității un comunicat de presă prin care soma CNAIR să limpezească situația. În aceeași zi, contactat de „Monitorul de Botoșani”, Vasile Rîpan, recunoștea că nu a semnat contractul cu CNAIR și nu a primit nici comunicarea de atribuire. În schimb, la câteva ore distanță, mai exact la 15:45, CNAIR anunță pe site-ul de achiziții publice terminarea evaluării financiare, iar un minut mai târziu și finalizarea fazei de deliberare și atribuirea, deși aceasta presupunea verificarea DUAE, adică a tuturor documentelor suport depuse de ofertanți în dosarul de licitație. Urma doar semnarea contractului cu reprezentaţii asocierii dintre Autotehnorom (Suceava) – OPR Asfalt (Timişoara) – Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania) – Evalcons Tech (Bacău), doar că aceasta nu s-a produs nici până în prezent, deși au trecut peste patru luni.

Un milion de euro pe kilometru

Potrivit caietului de sarcini a licitației, lucrările trebuie terminate în 30 de luni, din care şase luni sunt alocate perioadei de proiectare. Astfel, e greu de crezut că lucrările vor putea începe mai în acest an, ceea ce echivalează cu finalizarea lor spre mijlocul anului 2023.

Pentru modernizarea celor aproximativ 44 de kilometri ai DN 29D Botoşani – Ştefăneşti, suma pusă la bătaie este una generoasă, de aproximativ 208,5 milioane lei (44,03 milioane euro), fără TVA, adică un milion de euro pe kilometru.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
nori împrăștiați
-0 ° C
-0 °
-1.7 °
91 %
0.6kmh
34 %
mie
7 °
joi
8 °
vin
4 °
sâm
5 °
Dum
5 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Le mai curăță odată, că de alegeri nu s-a văzut deloc bine și uite ce a ieșit.

EDITORIAL

După cum era și normal, materialele de presă scrise de colegii mei despre activitatea parlamentarilor botoșăneni au stârnit un interes uriaș. Am primit neobișnuit...

EPIGRAMA ZILEI

Despre siguranță latră Uitând de niște indicii : Oastea-i lăsată la vatră, Vatra la ... servicii! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...