„Eu cred că atunci când românii au nevoie de noi, cei din instituţii, noi trebuie să fim ultimii care închidem. Nu se poate închide România”, a declarat ministrul Muncii, Violeta Alexandru, care a precizat că recalcularea pensiilor continuă şi că au fost luate măsuri de protecţie, atât pentru pensionari, cât şi pentru angajaţi.
Cu toate acestea, Violeta Alexandru susține că a cerut celor din minister şi din instituţiilor coordonate să arate flexibilitate în gestionarea resurselor umane și să discute cu toţi angajaţii şi, acolo unde se impune și se poate lucra de la distanţă, să aprobe acest lucru, dar să nu afecteze activitatea curentă. „Oamenii trebuie să ştie că în instituţiile publice există o permanenţă în activitate şi că există funcţionari, respectiv angajaţi, care sunt la serviciu şi rezolvă lucrurile chiar şi în aceste situaţii… Sunt tot felul de nevoi care trebuie rezolvate şi în această perioadă şi a le amâna pentru săptămâna viitoare, pentru luna viitoare, în unele situaţii fiind, de altminteri, imposibil, cum ar fi calcularea şi recalcularea pensiilor, înseamnă să mutăm problemele de pe o zi pe alta şi nu le rezolvă nimeni. Ba, mai mult, văduvim oamenii de nişte drepturi, când nu avem cum să facem aşa ceva din perspectiva noastră de angajaţi în sistemul public”, a mai precizat şefa de la Muncă.
La Botoșani, activitatea Casei Județene de Pensii (CJP) nu a fost sistată, dar relațiile cu publicul se desfășoară în modul electronic sau telefonic. De asemenea, oamenii și-au adus aminte și de alte forme de comunicare, precum faxul și tradiționala scrisoare. „Noi lucrăm zi de zi. Am suspendat relațiile cu publicul direct, dar celelalte activități se desfășoară. Primim cereri telefonice, le înregistrăm, iar dosarele fizice le vom soluționa după ce va trece criza. De asemenea, primim cereri prin email, fax și chiar poștă”, a declarat Cristina Anton. Aceasta susține că o parte dintre angajați, care aveau de recuperat zile de concediu din anii precedenți, sunt acasă, dar că numărul lor nu este mare, iar departamentele au fost organizate în așa fel încât să nu fie afectat activitatea instituției.
Pe de altă parte, unii angajați ai CJP Botoșani susțin că profită de această perioadă pentru a-și aduce la zi lucrările pe care le aveau. „Noi, ca indicatori stăm foarte bine. Suntem în Top 3 pe țară, dar și așa încercăm să recuperăm ce se poate și din dosarele nesoluționate. Păcat că nu totul ține de noi. De exemplu, în cazul cererilor de pensionare a persoanelor care au lucrat în străinătate, suntem dependenți de corespondența cu organismele similare din țările respective. Și așa se lucra destul de greu cu Italia și Spania, acum a devenit și mai greu”, a spus un angajat al CJP Botoșani.