spot_img
marți, noiembrie 26, 2024
HomeLocal BTRafturile magazinelor golite de frica epidemiei (galerie foto)

Rafturile magazinelor golite de frica epidemiei (galerie foto)

Imagini dezolante în magazinele din Botoșani și rețelele de hipermarketuri, care au avut un volum de vânzări uriaș, mai mare chiar decât în preajma Sărbătorilor.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

De teama coronavirusului, botoșănenii au golit rafturile cu alimente de bază, dezinfectanți, săpun și obiecte de igienă personală pentru a-și face provizii.

Vânzări cu 60% mai mari

La un magazin al rețelei Ovisim din Donici, volumul vânzărilor a fost unul de excepție, mai mare cu 60% decât într-o zi normală. „Am vândut de 160 de milioane. Așa nebunie nu am mai avut de când lucrez. S-au cumpărat de toate, dar noi tot am primit marfă de la depozit”, a declarat o vânzătoare. Situația era aproape similară și la un magazin din Primăverii, care, pe parcursul zilei, a rămas de mai multe ori fără marfă, dar tot a fost aprovizionat pentru a face față solicitărilor venite la clienții din cartier. „Până pe la 8:00 seara nici nu mai puteam respira de ceea ce s-a întâmplat în magazin. Abia acum (n.r. – 21:30), situația s-a mai liniștit”, a recunoscut o angajată a magazinului.

Făina și drojdia, marele „absente”

Un volum de vânzări neobişnuit de mare pentru o zi din mijlocul săptămânii au avut și hipermarketurile.
Kaufland-ul de la intrare te primea cu o zonă lipsită de marfă sau cu marfă puțină. Este vorba de raioanele de legume-fructe și cele de zahăr și făină. Situația se repeta și la alte alimente de bază, dezinfectanți și obiecte de curățat.

La Carrefour, chiar dacă pe rafturi erau mai multe fructe, aproape că lipseau cartofii, iar cei care mai erau aveau o calitate foarte slabă. Nu era făină de porumb, mălai, paste făinoase și drojdie. „Căutați drojdie? Nu mai este de la amiază”, a spus un reprezentant al magazinului. Etichete albastre cu mesajul „Stimați clienți, momentan acest produs nu este disponibil” erau afișate pe mai multe rafturi din magazin.

Trei TIR-uri de marfă vândute într-o singură zi

Și rafturile de la Lidl au fost golite. Carne și produse din carne, ulei, făină, zahăr, paste făinoase, conserve, linte, fasole prosoape de hârtie sunt doar câteva din sortimentele care nu se mai găseau aproape deloc pe rafturi. Chiar și un sortiment de bere nu mai era. „Hei, uitați, bere mai este de cealaltă, dar făină sau zahăr nu mai avem de loc”, a spus o angajată a magazinului. În timp ce alta spunea că astăzi se așteaptă marfă nouă. „Și astăzi (n.r. – ieri) am primit marfă. Au venit trei TIR-uri, dar s-a vândut tot”, a mai afirmat femeia.

Volumul mare de vânzări a fost facilitat și de faptul că în această perioadă s-au plătit salarii și pensii, astfel că botoșănenii au avut cu ce-și face provizii.

Rețelele de magazine anunță că au stocuri suficiente

În acest context, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat după o întâlnire pe care a avut-o cu reprezentanții magazinelor membre ale Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), că aceste nu au probleme cu stocurile de alimente de bază şi cu stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea pentru acestea din urmă continuă să fie foarte mare. „Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situaţii de majorări de preţuri ale unor produse; stocurile de alimente de bază nu reprezintă o problemă pentru niciunul dintre lanţurile de magazine membre, traficul de consumatori variind în funcţie de specificul şi formatul fiecărui magazin; la acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, deşi cererea continuă să fie foarte mare”, se precizează într-un comunicat al ANPC.

Pentru clienţii din magazine, în aceasta perioadă, AMRCR recomandă păstrarea unei distanţe de siguranţă de minimum un metru faţă de celelalte persoane din magazin; respectarea indicaţiilor şi mesajelor afişate în magazine; evitarea cumpărăturilor în orele de vârf; efectuarea cumpărăturilor la cele mai apropiate magazine pentru a se evita folosirea mijloacelor de transport în comun; evitarea desfacerii în magazin a produselor ambalate; folosirea mănuşilor de unică folosinţă sau a pungilor disponibile în magazin; utilizarea dispenserelor cu produse dezinfectante poziţionate în spaţiile publice.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
1.1 ° C
1.6 °
0.5 °
83 %
0.9kmh
9 %
mar
1 °
mie
6 °
joi
8 °
vin
4 °
sâm
6 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Le mai curăță odată, că de alegeri nu s-a văzut deloc bine și uite ce a ieșit.

EDITORIAL

După cum era și normal, materialele de presă scrise de colegii mei despre activitatea parlamentarilor botoșăneni au stârnit un interes uriaș. Am primit neobișnuit...

EPIGRAMA ZILEI

Despre siguranță latră Uitând de niște indicii : Oastea-i lăsată la vatră, Vatra la ... servicii! -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...