Alba-neagra cu una dintre cele mai importante instituții din domeniul infrastructurii rutiere. Este vorba de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) Botoșani. “Mi-a încetat derașarea la ISCTR și m-am întors la Drumuri Naționale. Eu am mai spus că nu mă vedeam să fac carieră acolo”, a declarat Andrei Beilic.
Instituția a intrat sub controlul ALDE, mai exact a lui Florin Țurcanu, prin numirea la conducere a lui Liviu Alexa. Acesta a mai condus ISCTR Botoșani până pe 7 martie 2019, când a fost demis de ministru Răzvan Cuc imediat după o conferință de presă în care cei doi s-au contrat pe faptul că nu se pot face cântăriri pe DN 24C, Manoleasa – Rădăuți Prut.
În locul său a fost numit Gheorghe Rodovei, care însă, numai după o lună și jumătate a intrat în colimatorul prefectului de atunci, Dan Șlincu, pentru că nu a făcut nimic pentru eficientizarea activității și în special a folosirii cântarului. Așa s-a ajuns la detașarea tânărului inginer de la Secția Națională de Drumuri (SDN) Andrei Beilic. A început o adevărată telenovelă, acestuia i-a venit de la organismele centrale detașarea, dar nu și numirea pe funcție și laptop-ul de control.
Toate procedurile au fost blocate de conducerea națională a ISCTR asigurată de un reprezentant ALDE și asta pentru că, între timp, Liviu Alexa a devenit membru ALDE Botoșani, iar fostul președinte al organizației județene, Liliana Mincă, încerca să-l repună pe funcție. După ieșirea ALDE de la guvernare, numirea lui Andrei Beilic a devenit efectivă, chiar dacă detașarea lui se apropia de final. Aceasta a fost prelungită până pe 31 decembrie, dar a fost întreruptă de noua guvernare liberală pe 18 decembrie. După două-trei săptămâni în care nu s-a întâmplat nimic, la începutul acestui an, ce nu a reușit Liliana Mincă a reușit Florin Țurcanu, adică să-l repună pe funcție pe Liviu Alexa.