Cele mai importante decizii de marketing luate în e-commerce sunt cele bazate pe cifre. Practic, s-a renunțat de mult la ideea de a face un site care să le placă doar proprietarilor, pentru că cei care trebuie să fie mulțumiți sunt potențialii clienți.
În ultimii ani, s-au observat mai multe tendințe ale utilizatorilor, care pot fi aplicate cu succes în aproape orice nișă. În cele ce urmează îți vom prezenta câteva exemple concrete de puncte forte ale experienței de e-commerce care îi convinge pe clienți să cumpere.
Ușurința de utilizare a site-ului web
Statisticile arată că aproximativ 76% dintre consumatori consideră că principala caracteristică a unui site web este simplitatea ca obiectiv în design, sau ușurința de utilizare a acestuia. Află aici mai multe aspecte despre asta, despre preferința consumatorilor pentru design-ul unui website.
Consumatorii nu sunt adepții complexității inutile, ei își doresc un site clar, în paginile căruia să înțeleagă imediat aspecte importante legate de produsele prezentate.
Conținutul unui site web trebuie să fie atractiv, să se adapteze pe orice dispozitiv
Cumpărăturile online sunt în mare vogă, în prezent. Potrivit statisticilor, 50% dintre tranzacțiile online se fac de pe dispozitivele de telefonie mobilă, restul de pe desktop. Un site web profesional se va adapta pe orice dispozitiv – mobil, tabletă, calculator – când va fi accesat de pe ele.
Mulți oameni de afaceri sau brand-uri care și-au optimizat site-urile pe dispozitive mobile, au avut parte de o creștere a vânzărilor la produse. Potrivit celor de la Blue Stout, Walmart și-a crescut vânzările cu 98% la telefonie mobilă, după optimizarea site-ului pe aceste dispozitive, atât de mult folosite de cumpărători. Echipa de la Walmart a ales optimizarea site-ului lor pe desktop și smartphone.
Un site web de succes are video și fotografii de înaltă rezoluție, atât fotografii profesionale cât și de pe Instagram
Potrivit celor de pe Adobe, aproximativ 39% dintre consumatori vor abandona site-urile web pe care imaginile se încarcă greu, sau nu se încarcă deloc.
Un rol important în creșterea vânzărilor îl au și fotografiile de pe Instagram. Cei de la Vanity Planet au spus că vânzările lor au crescut cu 24% prin folosirea fotografiilor de pe Instagram, la produsele lor de frumusețe și sănătate. Află mai multe despre asta pe yotpo.com.
Aceste fotografii nu sunt profesionale, ele sunt fotografii ale clienților, cu un design minimalist. Potrivit specialiștilor, fotografiile clienților de pe Instagram, sunt autentice și creează dovada că produsele sunt de încredere.
Promovarea de oferte speciale
Multe site-uri web au avut succes datorită ofertelor speciale pe care le-au folosit ca strategie în practicile de marketing. Ofertele atrag clienții și îi motivează să petreacă mai mult timp pe site și chiar să cumpere mai mult.
Site-urile utilizează și promoții sau liste de oferte, care duc la creșterea vânzărilor la produse. Aceste strategii pot îmbunătăți succesul site-ului și din punct de vedere SEO.
Recenziile clienților ajută în vânzarea produselor de pe site
Site-urile, care au recenzii de la clienți, au succes pentru că majoritatea cumpărătorilor vor să citească păreri despre produsele pe care le aleg, de la alți clienții care le-au achiziționat. Desigur procentul de recenzii pozitive trebuie să fie mare, asta contribuie la numărul de stele. Faptul că există și câteva recenzii negative arată că părerile despre produse nu sunt false. Există foarte mulți cumpărători care nu cumpără decât produse care au 4-5 stele.
Statisticile de pe brioghtlocal.com, arată că:
- Un procent de 95% dintre consumatori citesc recenziile, acestea fiind persoanele care au vârsta între 18-34 de ani
- Un procent de 40% dintre consumatori țin cont de recenziile care au fost postate în ultimele 14 zile
- Un procent de 57% dintre consumatori sunt interesați doar de produsele care au 4 sau 5 stele.
Alte recomandări pentru un site web
Elementele conexe – de tipul „S-ar putea să te intereseze și asta” sau „Ai salvat produsul X în coșul de cumpărături”- pot trezi curiozitatea utilizatorilor.
Site-urile trebuie să aibă informații despre stocul de produse, astfel clientul va ști câte produse sunt disponibile. De asemenea, pot fi date și informații suplimentare cu privire la fiecare produs în parte, care pot fi accesate de consumatori printr-un simplu click.
Conexiunea socială poate ajuta în creșterea vânzărilor, pentru că ea creează încredere în brand.
Site-urile trebuie să fie sigure. Este important ca vânzătorii online să protejeze informațiile clienților. În partea de jos a site-ului se poate citi politica de confidențialitate ale acestuia.
Cu specialiști în domeniu, poți avea un site web profesional!
Toate aceste aspecte, prezentate mai sus, sunt realizate de o firmă care oferă servicii pentru crearea unui site web profesional și care are peste 6 ani experiență în acest domeniu. Această firmă are mai multe de 530 de proiecte finalizate, iar clienții au fost mereu mulțumiți. Cei care alcătuiesc echipa firmei sunt experți în serviciile oferite, de creare site de prezentare sau de creare site web profesional, la standarde înalte. Tehnologiile folosite sunt cele mai moderne: HTML5, PHP, MySQL, JavaScript, CSS3.
Membrii acestei echipe sunt profesioniști în web design, crearea de site-uri performante, optimizate SEO, care sunt poziționate mult mai bine în Google și în alte motoare de căutare.