„Drumul rușinii”, așa cum a fost numită porțiunea de pământ din DN 24C, care a fost „viabilizată” recent, în sensul că s-a turnat asfalt direct pe un pat de pământ și piatră, fără o lucrare serioasă de structură, arată ca după un război. Porțiuni de zeci de metri de drum sunt acum acoperite cu piatră spartă, pentru ca circulația să se poată desfășura în zona satului Liveni, comuna Manoleasa. „Una dintre cele 500 de investiții din județul Botoşani, mult lăudate și realizate de guvernul PSD, Drumul Național 24C dat în folosință anul trecut cu mult tamtam. Astăzi după numai un an de exploatare cam așa arată la ieșirea din localitatea Liveni către Mitoc. Să sperăm că nu și celelalte investiții sunt realizate la fel ca și asta! Chiar ne paște falimentul!”, a postat pe o rețea de socializare Sorin Scutariu, fostul primar de Mitoc.
Situația nu este nouă și datează cel puțin din vară, când reprezentanții Secției Drumuri Naționale (SDN). „Acolo sunt niște izvoare care au afectat terasamentul. S-au făcut lucrări, iar săptămâna viitoare, că se mai încălzește puțin, vom turna două straturi de asfalt”, a declarat Ovidiu Laicu, directorul Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Iași.
La rândul său, șeful SDN Viorel Zacrețchi susține că acolo s-au făcut drenuri și o lucrare de reciclare a asfaltului. „A trebuit să o lăsăm sub trafic 21-28 de zile, iar luni sau marți, când va fi mai cald, vom închide sectorul cu asfalt”, a precizat Zacrețchi.
Interesant este că o poziție similară a avut șeful de la SDN Botoșani și în vară, când pe internet a circulat cu filmuleț cu problemele drumului de la Liveni. Atunci, prefectul județului, Dan Șlincu, a luat legătura cu Viorel Zacrețchi pentru a vedea de ce s-a ajuns în această situație. Acesta i-a transmis că s-a discutat cu constructorul, drumul fiind încă în garanție, care a pus piatră pe zonele cu probleme și le va lăsa sub trafic trei săptămâni pentru a nu apărea noi probleme, după care va turna din nou asfalt. Doar că probleme sunt aceleaşi și după trei luni, în prag de iarnă.
Probleme încă de la inaugurare
Nu e prima problemă în acea zonă. În urmă cu un an, la scurt timp de la recepția lucrării, drumul a început să cedeze în apropierea satului Liveni. Atunci s-au turnat niște plombe, care însă nu au rezistat. Ovidiu Mugurel Laicu declara atunci că marea problemă o constituie faptul că transportatorii din zonă, în special cei de cereale și cei de la cariera de piatră de la Ripiceni, nu respectă limitările de greutate și că drumul, care este o îmbrăcăminte asfaltică ușoară, până în momentul în care va fi modernizat, nu rezistă supratonajului. Aici ar trebui să intre în scenă reprezentanții ISCTR, dar, în ultimul an, aceștia tot au invocat lipsa infrastructurii de cântărire în zonă, motiv pentru care au fost și schimbați din funcție, atât Liviu Alexa, cât și Gheorghe Rodovei.