La sfârșitul săptămânii trecute, Consiliului Judeţean (CJ) Botoşani a participat la Târgul de Turism al României, organizat de Complexul Expoziţional Romexpo Bucureşti.
„Ajuns la cea de-a 42-a ediție, Târgul de Turism al României este locul ideal de promovare a județului Botoșani ca destinație turistică, beneficiind de o amplă campanie de promovare pentru atragerea de vizitatori și pentru crearea unui cadru de relaționare între expozanți și potențiali turiști”, se arată într-un comunicat de presă al CJ.
Reprezentanţii instituției care conduce județul, susțin că „pentru a realiza o promovare unitară a judeţului, a destinaţiilor şi atracţiilor turistice, dar şi a culturii şi diversităţii gastronomice din Botoşani”, CJ-ul și municipiile Botoşani și Dorohoi au participat cu un stand comun, care a pus accent pe promovarea „tradițiilor, folclorului, valorilor ce aparțin acestor meleaguri”. În acest sens, Ansamblul „Mugurelul – Mărgineanca” a susținut „un spectacol autentic de muzică, dans și tradiții populare la standul judeţului”.
În timp ce Botoșaniul miza pe tradițiile populare, județul Gorj, de exemplu, i-a întâmpinat la standul propriu, pe cei interesați, cu un nou concept de promovare turistică. Pentru prima oară în România, destinațiile turistice din Târgu Jiu și județul Gorj au fost promovate prin intermediul proiecțiilor holografice. Ansamblul Monumental Calea Eroilor, realizat de Constantin Brâncuși la Târgu Jiu, dar și celelalte obiective turistice din județul Gorj, au fost disponibile publicului în cadrul unei experiențe unice, cu ajutorul celui mai mare sistem de mixed-reality construit până acum.
De asemenea, turiștii au fost așteptați la standul județului Neamț, una dintre primele 10 destinații din România, cu o atmosferă medievală, printre zidurile cetății Neamț, păzite de străjeri. Aceștia au adus și un zimbru împăiat la stand, atrăgându-i în acest fel pe cei mici.