Mort la întoarcerea din cursă. Un şofer de camion a murit, ieri dimineaţă, după ce a făcut doar doi paşi din cabina de tir. Bărbatul, venit cu camionul dintr-o cursă din Constanţa, pentru a încărca cereale de la Truşeşti, urma să lece peste câteva ore înapoi spre litoral, pentru a încărca transportul pe un vapor.
Bărbatul de 68 de ani ani se afla în timpul serviciului și a sosit ieri dimineaţă dintr-o cursă şi a tras camionul într-o staţie de cerale din Truşeşti, unde urma să încarce pentru un nou drum. Acesta le-a spus oamenilor din zonă că se duce până la baie să se spele pe faţă, pentru că se simţea rău, însă după câteva minute a început să verse, apoi a căzut din picioare, pierzându-şi cunoştinţa. Cei din baza de cereale au sărit imediat în ajutorul bărbatului, apelând imediat serviciul 112, iar la faţa locului a ajuns o ambulanţă din zonă. Cadrele medicale au încercat să restabilească funcţiile vitale ale bărbatului găsit în stop cardiac, dar fără succes. „La caz a ajuns în foarte scurt timp un echipaj cu asistent care era în apropiere, iar echipajul cu medic a plecat de la Botoşani. Au fost începute imediat manevrele de resuscitare, care au fost continuate de echipjul cu medic, însă din păcate nu s-a mai putut face nimic, fiind constatat decesul”, a precizat medicul primar Liviu Stan, din cadrul SAJ Botoşani.
Polițiștii au demarat o anchetă în acest caz, fiind întocmit dosar penal pentru ucidere din culpă. Trupul neînsufleţit va fi preluat de medicii legişti pentru efectuarea necropsiei și stabilirea cauzei decesului.
Din păcate, tot mai multe cazuri ca acesta apar în ultima perioadă, şoferii de cursă lungă acuzând faptul că sunt exploataţi de căre angajatori, care de cele mai multe ori nu ţin cont de oboseala acumulată în curse şi îi obligă să încalce normele de siguranţă rutieră a fi plătiţi.
Tragedia de ieri este doar ultima dintr-un lanţ tot mai frecvent de astfel de situaţii. În luna sptembrie, un tânăr şofer a fost găsit mort în cabină, într-o parcare din Italia. Carabinierii au spus că a fost vorba despre un infarct.
Tânărul avea doar 30 de ani şi la începutul verii îşi ceruse logodnica în căsătoria, urmând să facă nuntă foarte curând.
În mai, un alt botoşănean a fost victima unui accident grav în Belgia, unde, din cauza oboselii, acesta a reacţionat prea tţrziu în momentul în care o cisternă a frânat în faţa lui pe autostradă, cabina sa fiind pur şi simplu strivită.
Șoferii se plâng că sunt lipsiți de ajutoare medicale și spun că nu există un cadru legislativ clar. Dacă durata săptmânală de muncă este bine precizată și sunt cerințe privind odihna minimă, nicio prevedere nu stabilește cât poate fi ținut un șofer departe de casă, fără condiții igienice, de preparare a hranei. Deseori șoferii nu au unde să parcheze camioanele pentru odihnă și sunt amendați de polițiștii din țările respective.
Mai mult, orarul de odihnă nu este respectat de şoferi, care sunt constrânşi de angajatori pentru a-şi depăşi programul normat pentru a ajunge la timp la destinaţie, iar cursele sunt legate una de alta, astfel că aceştia să aibă cât mai puţin timp de odihnă şi cât mai multe curse, care să aducă bani transportatorului. „Dacă avem o perioadă de odihnă prevăzută în lege, dar patronul spune că termenul limită este în aşa fel încât trebuie să depăşim acele reglementări, ce facem? Dacă ajungem cu transportul mai tţrziu suntem penalizaţi din salariu. Cafele, energizante, mâncăm cum apucăm, toate astea se adună”, a povestit un şofer de camion botoşănean.