CFR Călători introduce începând de luni seară un vagon cușetă pe ruta București Nord – Botoșani. „Urmare a solicitărilor primite din partea clienţilor, începând cu 2/3.10.2019, CFR Călători introduce un vagon cuşetă în compunerea trenurilor: IR 1757/5581 – Bucureşti Nord (pl. 23:20) – Botoşani (sos. 07:13) și IR 5584/1756 – Botoşani (pl. 21:07) – Bucureşti Nord (sos. 05:31)”, se arată într-un comunicat al CFR Călători.
Numărul de locuri disponibil este de 48 (compartimente de șase locuri), iar preţul pentru un bilet de tren Bucureşti Nord – Botoşani cu loc la cuşetă este de 118,40 lei.
Pe de altă parte, în urmă cu 10 zile, CFR SA anunța că odată cu introducerea noului mers al trenurilor, de pe 13 octombrie, durata călătoriei de la Bucureşti la Suceava (447 de kilometri) se va reduce la cinci ore şi 30 de minute, pentru trenurile de călători, după mulţi ani în care restricţiile de viteză au prelungit durata acestei călătorii până la șapte ore și 15 minute (n.r. – plecare din Suceava la 22:17, sosire în București, a doua zi, la 5:31). Vagonul cușetă de la Botoșani va fi legat tocmai la această garnitură.
„Personalul feroviar al CFR SA a ridicat până în prezent peste 90% din numărul total al restricţiilor de viteză existente pe Magistrala Bucureşti – Suceava, iar până la sfârşitul lunii acestea vor fi eliminate în totalitate. Menţionăm faptul că restricţiile de viteză au fost ridicate prin efortul depus de angajaţi specializaţi din cadrul regionalelor Bucureşti, Braşov, Iaşi şi Constanţa, care au finalizat deja lucrările de reparaţii, la această oră fiind în desfăşurare lucrările pentru ridicarea ultimelor restricţii de viteză de pe raza Regionalei CF Galaţi”, se menţionează într-un comunicat al CFR SA.
Feroviarii precizează totodată că, în măsura eliminării ultimelor limitări de viteză, se analizează şi posibilitatea reducerii timpilor de circulaţie la cinci ore.
Odată cu reducerea numărului de ore pe ruta Suceava (Botoșani) – București și introducerea unui vagon cușetă chiar de la Botoșani, călătoria cu trenul devine o alternativă viabilă în locul celui rutier, în condițiile valorilor actuale de trafic și a stării precare a drumului. Până acum, majoritatea botoșănenilor care preferau să meargă în Capitală cu tenul, o făceau de la Verești sau Suceava pentru a evita tronsonul Botoșani – Verești, care se parcurge într-o oră și în condiții demne de începutul secolului trecut.