Toate cele patru loturi pentru deszăpezire scoase la licitație de Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP) au stârnit interesul constructorilor, care au depus până ieri, la ora 15:00 ofertele. DJDP a fost nevoită să scoată din nou la licitație deszăpezirea după ce toate firmele au renunțat la contractele pe care le aveau încheiate. Pentru a urgenta achiziția, oficialii DJDP au decis să nu mai scoată la licitație un acord cadru multianual, ci doar lucrările pe acest sezon rece.
Valoarea lucrărilor scoase la licitație este acum de 9,9 milioane de lei. Contractele vor fi încheiate tot pe patru loturi: Botoșani (2,5 milioane lei fără TVA), Dorohoi (2,7 milioane lei fără TVA), Săveni (2,3 milioane lei fără TVA) și Trușești (2,3 milioane lei fără TVA). Procesul verbal de vizualizare al ofertelor nu est publicat încă pe site-ul de achiziții publice pentru a ști ce firme sau înscris la licitație.
Județul Botoșani a rămas în acest an fără firme de deszăpezire atât pe drumurile naționale, cât și pe cele județene. Mai întâi, Constantin Conţac, administratorul societăţii Transporturi Auto SA (TASA), a renunţat la contractul multianual de deszăpezire pe care îl avea încheiat cu Direcţia Regională Drumuri Naţionale (DRDP) Iaşi pentru drumurile naţionale din judeţele Botoşani şi Suceava. Apoi, a venit rândul firmelor care se ocupă de deszăpezirea drumurilor judeţene să notifice conducerea judeţului că denunţă contractele multianuale semnate acum doi ani și care erau în valoare totală de 34 milioane de lei. Este vorba de Big Conf, firmă controlată de Liviu Conţac şi care a câştigat deszăpezirea la bazele Botoşani şi Săveni, Tehnic Asist, firmă controlată de Mirel Vlas, aflată în insolvenţă şi care avea lucrări pe baza Dorohoi, şi Cornell’s Floor, firma omului de afaceri Marcel Bârsan şi care lucra pe baza Truşeşti. Acesta din urmă a fost singurul dintre cei trei oameni de afaceri care a acceptat să-şi justifice decizia de a denunța contractul. „Nu ne mai convine preţul, pentru că din 2017 toate s-au scumpit, începând de la motorină şi mâna de lucru”, a declarat Bârsan. În replică, vicepreşedintele CJ susţine că motivaţiile drumarilor nu au susţinere, „pentru că litrul de motorină în 2019 este aproximativ cât era în 2017, iar ei (n.r. – constructorii) uită să spună că creşterea salariului minim a fost solicitată de firmele de construcţii şi că statul subvenţionează o parte din cheltuielile cu salariile”. Marcel Bârsan nu a vrut să comenteze acest punct de vedere, rezumându-se a spune doar că: „cert este că nu ne mai convine preţul!”