Noul Cod administrativ aduce o bizarerie și anume dublarea funcțiilor de conducere acolo unde acestea nu sunt ocupate prin examen, ci sunt numiți directori interimari prin delegare.
Un prim astfel caz s-a petrecut la Direcția Agricolă Botoșani, unde postul de director adjunct nu este ocupat prin concurs. În primele șase luni ale anului, acesta a fost ocupat de social-democratul Stelică Trofin, acesta încasând și indemnizația de conducere. Cum nu s-a organizat concurs pentru ocuparea funcției, acestuia i s-a prelungit detașarea, dar fără remunerație. Mai mult, între timp a intrat în vigoare noul Cod administrativ, care la articolul 438, „Limitele delegării de atribuții” prevede că nu-i mai pot fi delegate toate atribuțiile și în aceste condiții a mai fost numit un coordonator, tot un fel de director adjunct, în persoana Alexandrinei Vârlan, consilier superior în cadrul serviciului de inspecții.
O situație similară se va petrece și la APIA, unde Lăcrămioara Pătrăuceanu numită cu delegație director economic va trebui să împartă postul și atribuțiile cu un alt coleg. „Nu a venit încă nicio numire și nu m-am gândit la vreo persoană încă”, a declarat Elena Lăzăruc și ea director interimar la APIA.
De asemenea, la Inspectoratul Teritorial pentru Calitatea Semințelor și a Materialului Săditor (ITCSMS) Botoșani, a fost numit, recent, prin ordin de ministru, director interimar inginerul Florin Marțolea. În ordin se specifică negru pe alb că el nu va prelua decât o parte din atribuțiile postului. Cu multe dintre instituţii, cu este și cazul ITCSMS, pe angajați îi numeri pe degetele de la o mână, s-ar putea ajunge în situația ridicolă ca doi să fie șefi și doi-trei subalterni. Și asta în condițiile în care guvernul vroia, la un moment dat să reducă funcțiile de conducere acolo unde sunt mai puțin de 15 subalterni.
Reglementările se aplică și în cazul celorlalte funcții publice, în sensul că atribuțiile unui funcționar vor trebui împărțite la mai mulți colegi, nu numai unuia, chiar și atunci când funcționarul pleacă în concediu.
Și lucrurile nu se opresc aici. Tot ca urmare a noului Cod administrativ, directorii, când pleacă în concediu trebuie să lase dreptul de semnătură la două persoane și nu numai la una. Astfel, toată birocrația, una și așa destul de stufoasă în România, s-a dublat odată cu intrarea în vigoare a noii legislații, care, la nivel politic, era prezentată ca una care să reformeze domeniul public.