„Drumul rușinii”, așa cum a fost numită porțiunea de pământ din DN 24C, care a fost „viabilizată” recent, în sensul că s-a turnat asfalt direct pe un pat de pământ și piatră, fără o lucrare serioasă de structură, s-a rupt din nou. Porțiuni de zeci de metri de drum sunt acum acoperite cu piatră spartă, pentru ca circulația să se poată desfășura în zona satului Liveni, comuna Manoleasa.
Marius-Cristian Mihai a postat pe o rețea de socializare un filmuleț din care reiese cât se poate de clar starea de degradare avansată în care se află drumul. Postarea a trezit revolta în rândul botoșănenilor, care solicită intervenția instituțiilor statului și anume DNA, Curtea de Conturi și Poliția Economică.
Prefectul județului, Dan Șlincu, a luat legătura cu directorul Secției Drumuri Naționale, Viorel Zacrețchi, pentru a vedea de ce s-a ajuns în această situație. Acesta i-a transmis că s-a discutat cu constructorul, drumul fiind încă în mantie, care a pus piatră pe zonele cu probleme și le va lăsa sub trafic trei săptămâni pentru a nu apărea noi probleme, după care va turna din nou asfalt.
Probleme încă de la inaugurare
Nu e prima problemă în acea zonă. În urmă cu 10 luni, la scurt timp de la recepția lucrării, drumul a început să cedeze în apropierea satului Liveni. Atunci s-au turnat niște plombe, care însă nu au rezistat. Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, declara atunci că marea problemă o constituie faptul că transportatorii din zonă, în special cei de cereale și cei de la cariera de piatră de la Ripiceni, nu respectă limitările de greutate și că drumul, care este o îmbrăcăminte asfaltică ușoară, până în momentul în care va fi modernizat, nu rezistă supratonajului.
Luptă politică pe ISCTR
Aici ar trebui să intre în scenă reprezentanții ISCTR, dar aceștia invocă lipsa infrastructurii de cântărire în zonă. Tocmai pentru acest lucru, în martie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, l-a demis pe șeful ISCTR Botoșani, Liviu Alexa, și la numite pe Gheorghe Rodovei. Nici acesta nu a rezolvat situația, iar după o lună și jumătate, înaintea Paștelui, prefectul Dan Șlincu, a solicitat înlocuirea acestuia. Astfel, s-a ajuns la transferul lui Andrei Beilic de la Secția Drumuri Naționale, doar că numirea pe funcție nu i-a mai venit. Totul a fost blocat de șeful ISCTR la nivel național, care aparține ALDE și care ar dori să-l repună pe funcție pe Liviu Alexa, ajuns, între timp, din liberal, simpatizant al partidului condus de Tăriceanu.