vineri, aprilie 11, 2025
AcasăLocal BTConsiliul de Administraţie al Urban Serv - Atribuirea contractului de salubrizare prin...

Consiliul de Administraţie al Urban Serv – Atribuirea contractului de salubrizare prin gestiune directă este legală

Atribuirea contractului de salubrizare a municipiului Botoşani reprezintă o temă de maxim interes, mai ales că vechiul contract a expirat la finele lunii iulie 2019, a fost prelungit cu trei luni, iar aleşii locali nu se pot pune de acord în privinţa atribuirii noului contract. Consiliul de Administraţie al Urban Serv a transmis un comunicat de presă în care se precizează că legea serviciilor publice prevede faptul că gestiunea serviciului public de salubrizare poate fi realizată prin modalitatea gestiunii directe.

„Consiliul Concurenței, prin adresa numărul 10176 din 7 august 2019, comunică faptul că atribuirea directă a serviciului de salubrizare poate fi efectuată în conformitate cu Legea nr. 51/2006, în condițiile aprobării unui Studiu de oportunitate pe acest tip de gestiune. Competența de a decide între atribuire directă și licitație nu este a Primarului Municipiului Botoșani. El este obligat, prin aparatul de specialitate, să prezinte Consiliului Local ambele modalități de gestiune (directă și delegată). Pentru procedura de atribuire prin licitație, Primăria Botoșani, în calitate de Autoritate contractantă, avea obligația de a demara procedura de achiziție cu mult înainte de expirarea contractului în curs, conform prevederilor legale”, se arată în comunicat.

Potrivit administratorilor Urban Serv, Consiliul Local, în calitate de autoritate deliberativă a unității administrativ-teritoriale, are competențe exclusive în ceea ce privește înființarea, organizarea, gestionarea, coordonarea și atribuirea serviciului de salubrizare a localităților, aşa după cum prevede şi legea serviciului de salubrizare a localităților, CL-ul urmând a decide modalitatea de atribuire a contractului de salubrizare pentru Municipiul Botoșani.

„Conform prevederilor legii serviciilor comunitare de utilități publice, în organizarea, funcționarea și dezvoltarea serviciilor de utilități publice interesul general al colectivităților locale este prioritar, iar autoritățile administrației publice locale sunt libere să hotărască asupra modalității de gestiune a serviciilor de utilități publice aflate sub responsabilitatea lor”, se arată în acelaşi comunicat de presă.

Modalitatea de atribuire a contractului de salubrizare se află în atenţia consilierilor municipali şi va dezbătută în şedinţa de mâine a Consiliului Municipal.

Deja ai votat!

AVEM NEVOIE DE SPRIJINUL DUMNEAVOASTRĂ!

„Avem nevoie de sprijinul dumneavoastră pentru a putea oferi în continuare jurnalism onest și a lupta cu corupția și dezinformarea, pentru a scrie despre situația reală, nu versiunea oficială cosmetizată oferită de autorități.

REDIRECȚIONEAZĂ 20% DIN IMPOZITUL PE PROFIT AL COMPANIEI TALE

Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat. Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro *Baza legală poate fi consultată AICI.

Botoșani
cer acoperit de nori
3.9 ° C
5.6 °
3.9 °
94 %
0.9kmh
100 %
vin
4 °
S
8 °
D
15 °
lun
16 °
mar
16 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Mai bine ar fi în vacanță, dar pe viscolul ăsta e bun și teatrul.

EDITORIAL

În mod normal, un editorialist de la o publicație provincială ar fi trebuit să abordeze subiecte de interes local, cum ar fi demonstrația din...

EPIGRAMA ZILEI

Problema ucraineană Se va rezolva la țar Numai printr-un emisar Ales pe ... Sprânceană! - Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

Primăvara vine cu o veste extraordinară pentru iubitorii de film! Între 22 aprilie și 31 mai, Happy Cinema îți oferă ocazia de a viziona...

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...