spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocal BTSolicitări de modificare a licenței pentru transportul spre Mihai Eminescu

Solicitări de modificare a licenței pentru transportul spre Mihai Eminescu

Situația curselor spre Cătămărești Deal a ajuns în vizorul autorităților locale, după ce luni acestea au fost suspendate.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În cursul zilei de luni, Primăria Mihai Eminescu a făcut o adresă către Consiliul Județean (CJ) Botoșani prin care solicită găsirea unei soluții. Mai mult, astăzi, reprezentanții comunei vecine municipiului au făcut o nouă hârtie prin care solicită suplimentarea licenței pentru firma Miss Andreea, cea care deservește ruta Botoșani – Mihai Eminescu, în baza unei licențe obținute în 2004 și care a fost prelungită până în 2023, astfel încât societatea să poată face curse din 10 în 10 minute. Astăzi, la sediul CJ a ajuns și fostul deputat PNL, Verginel Gireadă, soțul primarului comunei Mihai Eminescu, Aneta Gireadă, care i-a cerut vicepreședintelui Dorin Birta rezolvarea cât mai rapidă a situației, „pentru că cei care au de suferit sunt oamenii, care nu mai au cu ce să ajungă în Botoșani”.

Problemă mult mai complexă

Problema este mult mai complexă, în sensul că, chiar dacă va fi suplimentată licența și i se va da voie societății Miss Andreea să facă traseul din 10 în 10 minute, aceasta chiar va trebui să și facă toate aceste curse din Ipotești spre Botoșani. Chiar dacă ar concesiona câteva curse către Microbuzul, cele două firme nu au cum să justifice economic o astfel de ritmicitate, iar dacă cursa s-ar opri la Cătămărești Deal, atunci s-ar încălca licența acordată de CJ. Pe de altă parte, dacă se vor opera numai anumite curse până în Ipotești, iar se va încălca licența, iar CJ și Autoritatea Română Rutieră (ARR) ar trebui, în virtutea efectului legii, să sancționeze firma Miss Andreea.

Potrivit art.28 a Normelor de aplicare a Legii serviciilor de transport public local, ARR poate retrage licența de traseu când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia (aln.1, lit. a); când operatorul de transport rutier, deținător al licenței de traseu, a încredințat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulație aferent licenței de traseu (aln.1, lit. b.ii); în cazul transportului județean, când operatorul de transport rutier a efectuat mai puțin de 95% din totalul curselor prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu a se efectua într-o lună calendaristică (aln.1, lit. c.i). „În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) și c), retragerea licenței de traseu se face în baza solicitării motivate a administrației publice județene”, se mai arată în respectivele norme.

Soluția putea veni de la Zona Metropolitană

Trebuie să ne așezăm cu toții la masă, autorități, dar și firma Miss Andreea, cea care deține licența de transport pe ruta Botoșani – Mihai Eminescu, și să găsim o soluție legală”, a declarat vicepreședintele Dorin Birta.

Situația a intrat și în atenția prefectului Dan Șlincu, acesta solicitând găsirea unei soluții pentru oamenii din zona Cătămărești Deal, dar o soluție care să nu exceadă cadrul legal.

Soluția putea veni de la Zona Metropolitană, care putea organiza transportul metropolitan, dar comuna Mihai Eminescu a ieșit din această asociere, care s-a dovedit nefuncțională sau cu rezultate aproape de zero încă de la înființare, fiind de fapt o sinecură politică.

Amendă de 6.000 de lei încasată de Microbuzul

Recent, firma Microbuzul a fost amendată cu 6.000 de lei pentru că a efectuat curse de călători fără licență până în Cătămărești Deal, deși traseul său se termina la limita municipiului Botoșani. Cursele erau efectuate în urma unei înțelegeri tacite cu Primăria Mihai Eminescu și reprezentanții firmei Miss Andrea care opera licența de transport județean pe acest traseu. Dacă în urmă cu șapte ani cei doi transportatori erau într-un război penal, Dumitru Bălan acuzând Miss Andreea că oprea în stațiile concesionate de el de la municipalitate, acum ei s-au înțeles în sensul ca Microbuzul să opereze până în Cătămărești Deal, iar Miss Andreea să poată folosi și stațiile din oraș, deși conform licenței mașinile ei nu puteau opri decât la autogară și la ieșirea din municipiu.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
0.6 ° C
1.6 °
-0 °
83 %
5.2kmh
1 %
sâm
1 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...